×
×
جدیدترین‌‌ها

همکاری همه برای عبور از پیچ مرگبار پاییزی کرونا

  • کد نوشته: 2971
  • فروردین 18, 1400
  • پاییز هولناک کرونایی که از قبل بیم آمدنش هشدار داده شده بود اینک در آستانه ماه پایانی قرار دارد و سیر صعودی جانباختگان کرونا، نگرانی این روزها است. اعمال تعطیلی‌ها و محدودیت‌های گسترده که از سوی دولت اعلام شده نشان از دغدغه برای عبور از این پیچ تند مرگبار است. حالا و در آستانه آخرین […]

    همکاری همه برای عبور از پیچ مرگبار پاییزی کرونا

    پاییز هولناک کرونایی که از قبل بیم آمدنش هشدار داده شده بود اینک در آستانه ماه پایانی قرار دارد و سیر صعودی جانباختگان کرونا، نگرانی این روزها است. اعمال تعطیلی‌ها و محدودیت‌های گسترده که از سوی دولت اعلام شده نشان از دغدغه برای عبور از این پیچ تند مرگبار است.

    حالا و در آستانه آخرین ماه پاییز که بیم سیر صعودی مبتلایان و فوتیهای ناشی از کرونا قوت گرفته است از سوی دولت برنامه ریزی هایی به منظور تعطیلی و محدودیت های گسترده تر در شهرهای با وضعیت قرمز صورت گرفته است. تصمیمی که با رسیدن آمار فوتی های ۲۴ ساعته به بالای ۴۰۰ نفر گرفته شده است.

    اعلام بسیج همگانی ملت و دولت برای مقابله با موج سوم کرونا اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا توسط همه نهادها و قوا، اجرای تصمیمات انضباطی و محدودیت ها و جریمه توسط نیروی انتظامی و بسیج، اطلاع رسانی و اقناع سازی درباره رعایت مقررات بهداشتی توسط رسانه ها و سیاسیون و تامین فوری اعتبارات مورد نیاز توسط سازمان برنامه و بودجه از جمله برنامه های دولت به منظور کنترل کرونا است که این روزها مورد تاکید قرار دارد.

    افزایش چهار برابری مراکز درمان سرپایی کرونا بنا برگفته وزیر بهداشت، غربالگری عمومی در همه محله ها و امکان دسترسی به تست برای مردم که توسط وزیر کشور مورد تاکید قرار دارد و ممنوعیت های تردد شهر به شهر همزمان با تعطیلی های اول آذر که ربیعی سخنگوی دولت از آن می گوید؛ همگی بیانگر آماده شدن برای ورود به آذرماه است تا بتوان با رعایت همه جانبه و قاطع در برابر کرونا به مصونیتی همگانی رسید تا آمار مرگ و میر رو  به بالای کرونا را کاهش داد.

    انبوه مسایل و مشکلات جامعه با شیوع گسترده کرونا بیشتر شده است هر چند امید محالی نیست که زمانی خواهد رسید تا جهان با خبر ریشه کنی کرونا رنگ شادی گذشته را به خود خواهد گرفت اما عملکرد هر جامعه ای در برابر این ویروس مرگبار برای همیشه ثبت خواهد شد و آیندگان به نظاره خواهند نشست و عملکرد جوامع مختلف را مورد مطالعه قرار خواهند داد.

    بدون شک عبور از پیچ مرگبار پاییزی کرونا نیاز به مراقبت بیشتر در تمام سطوح از مردم تا مسوولان دارد عبوری که تنها با همکاری و تعامل این دو در کنار همدیگر به سلامت خواهد بود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *