×
×
جدیدترین‌‌ها

مقامات ترکیه متوجه تبعات ارتباط با رژیم صهیونیستی باشند

  • کد نوشته: 29300
  • دی 12, 1400
  • یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به بحث آغاز رایزنی‌های ترکیه برای عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: مقامات ترکیه باید بدانند که هر جایی این رژیم پا گذاشته آنجا را ناامن کرده و دیر یا زود دامن ترکیه را هم خواهد گرفت.
    مقامات ترکیه متوجه تبعات ارتباط با رژیم صهیونیستی باشند

    به گزارش نخست نیوز ، حسن عابدینی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه ترکیه مبنی بر آغاز رایزنی ها برای عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی گفت: به نظر می رسد چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه بهتر از هر کس دیگری می داند که ترکیه سال هاست با رژیم صهیونیستی مراوده و روابط دیپلماتیک دارد حتی به خاطر نقشی که ترکیه آن را ایفا می کند یک دستش در دست ناتو و دست دیگرش در دست رژیم صهیونیستی است.

    وی تصریح کرد: گاهی اوقات بنا به مصالحی ممکن است بر سر موضوعی جدال لفظی برقرار شود والا نمی توان ارتباط ترکیه با رژیم صهیونیستی را قطع رابطه تلقی کرد و بگوییم که اکنون به دنبال برقراری رابطه هستند.

    این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در مورد رژیم صهیونیستی همه کشورهای اسلامی و بلکه همه دنیا می دانند که هر جایی پا گذاشته آن منطقه ناامن شده، هم برای مردم آن کشور و هم برای دولت های اسلامی و غیراسلامی. لذا می دانیم که رژیم صهیونیستی افکار توسعه طلبانه و تجاوزکارانه ای دارد.

    عابدینی خاطر نشان کرد: در حقیقت هر جایی که اسرائیل پا بگذارد آنجا را ناامن خواهد کرد و دیر یا زود هم دامن ترکیه را خواهد گرفت. به نظر می رسد که مقامات ترکیه هم این مسئله را می دانند و خیلی نباید تصور کنند که از کارت رژیم صهیونیستی ضد دیگر کشورها استفاده کنند.

    وی در ادامه اظهار کرد: ترکیه سال هاست که از تفکر اخوان المسلمین حمایت کرده و شاهد بودیم که در این سال ها رژیم صهیونیستی به مردم غزه و گروه های جهادی مثل حماس که به ترکیه هم نزدیک است جنگ ظالمانه ای را تحمیل کرد. این موضوعی است که باید همه بدانند و کشورهای اسلامی در نظر داشته باشند که نباید به آرمان فلسطین پشت پا بزنند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *