×
×
جدیدترین‌‌ها

تایوان از اقدام نیکاراگوئه خشمگین است

  • کد نوشته: 28973
  • دی 9, 1400
  • مقام‌های دولت تایپه از تصمیم نیکاراگوئه درباره واگذاری ساختمانی متعلق به تایوان که پیشتر به عنوان سفارت این کشور در ماناگوآ مورد استفاده قرار می‌گرفت به دولت پکن، خشمگین شده‌اند.
    تایوان از اقدام نیکاراگوئه خشمگین است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وزارت روابط خارجی تایوان این اقدام را “غیرقانونی و کاملا مشمئز کننده” خواند و “رژیم اورتگا” را به دلیل ممانعت از طرح فروش ملک مذکور به کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه به قیمت نمادین یک دلار محکوم کرد.

    اوایل روز دوشنبه، “آنا خولیا گویدو” دادستان کل نیکاراگوئه گفت که این فروش هیچ وجهه قانونی ندارد. تلاش برای انتقال املاک، وسایل نقلیه و سایر اموال سفارت اندکی پیش از ضرب‌الاجل تعیین شده توسط دولت ساندینیستای دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه برای خروج دیپلمات‌های تایوانی از کشور صورت گرفت.

    دادستان کل نیکاراگوئه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت ماناگوآ متوجه شده که این املاک به چین تعلق دارد و مقام‌هایی که توسط دولت پکن منصوب شده‌اند حق دارند از وقتی که دولت نیکارگوئه حاکمیت دولت پکن را به رسمیت شناخته، این املاک را مدیریت کنند.

    دیپلمات‌های تایوانی می‌خواستند این سفارت را به اسقف‌نشین کلیسای کاتولیک ماناگوآ اهدا کنند.

    به رسمیت شناختن چین توسط نیکاراگوئه تصمیمی را که در سال ۱۹۹۰ توسط ویولتا چامورو،‌ رئیس جمهوری این کشور پس از پیروزی در انتخابات و به قدرت رسیدن وی گرفته شد، تغییر داد. دولت قبلی تحت رهبری اورتگا تا سال ۱۹۸۵ روابط دیپلماتیک اولیه نیکاراگوئه را با تایپه حفظ کرد، اما بعد از آن روابطش را با تایپه قطع و با چین به برقراری روابط دیپلماتیک پرداخت.

    اورتگا در سال ۲۰۱۶ در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر پیروز شد اما روابطش را با تایوان که بزرگترین سرمایه گذار و ایجاد کننده شغل در نیکاراگوئه بود، حفظ کرد. بسیاری از ناظران تغییر جدید در موضع گیری اورتگا در قبال تایوان را روابط ضعیفش با آمریکا می‌دانند که حامی اصلی تایوان است و دیگر مساله هم پروژه‌های سرمایه گذاری قوی چین در آمریکای لاتین است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *