×
×
جدیدترین‌‌ها

مشکل ناشنوایان برای شرکت در المپیک برزیل

  • کد نوشته: 28702
  • دی 5, 1400
  • رییس فدراسیون ناشنوایان با بیان این که برای اعزام کاروان ایران به المپیک برزیل به ۱۵ میلیارد اعتبار نیاز داریم، گفت: در صورتی که اعتبار کافی برای اعزام کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل به موقع دستمان نرسد، شرایط سختی خواهیم داشت و تنها مدال آوران شانس اعزام به المپیک را خواهند داشت.
    مشکل ناشنوایان برای شرکت در المپیک برزیل

    به گزارش نخست نیوز ، مهران تیشه‌گران ، با بیان این که برای اعزام کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل با کمبود شدید اعتبارات مواجه هستیم، اظهار کرد: برای اعزام کاروان ۱۴۰ نفره ناشنوایان به المپیک برزیل، در ۸ رشته ورزشی فوتبال، کاراته، تکواندو، جودو، تیراندازی، دوومیدانی، کشتی و والیبال ساحلی چیزی حدود ۱۵ میلیارد اعتبار نیاز داریم که فراهم کردن چنین اعتباری کار سختی است.

    وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از حمایت وزارت ورزش برخوردار هستید، گفت: ما هنوز اعتبار سالیانه خود را نیز به طور کامل از وزارت ورزش دریافت نکرده‌ایم و تا امروز چیزی حدود ۴۵ درصد از بودجه توسط وزارت ورزش پرداخت شده است. ما منتظر پرداخت اعتبارات سالیانه خود هستیم تا زودتر اردوهای آماده‌سازی ورزشکاران اعزامی به المپیک را آغاز کنیم.

    رییس فدراسیون ناشنوایان پیرامون این پرسش که آیا برای اعزام کاروان به المپیک برزیل از حمایت ویژه وزارت ورزش برخوردار هستید یا خیر؟ افزود: برای اعزام کاروان به المپیک چیزی حدود ۱۰ میلیارد از وزارت ورزش درخواست کردیم. البته می‌دانم که وزارت ورزش نیز از نظر مالی در شرایط سختی قرار دارد، اما به هر صورت برای آماده سازی ورزشکاران و برگزاری اردوها نیاز به بودجه داریم و دست خالی نمی‌توانیم کاروان کیفی و خوبی را عازم المپیک کنیم.

    تیشه‌گران اظهار کرد: تا المپیک برزیل ۴ ماه زمان داریم و اگر نتوانیم تامین اعتبار کنیم شرایط سختی برای اعزام ورزشکاران به این رویداد مهم خواهیم داشت و مجبوریم تعداد ورزشکاران و رشته‌های اعزامی به این مسابقات را کاهش دهیم تا المپیک را از دست ندهیم.

    وی همچنین پیرامون این پرسش که در چه رشته‌هایی امکان اعزام زنان به المپیک وجود دارد، گفت: در رشته‌های دوومیدانی، تیراندازی، تکواندو و کاراته. البته اگر مشکل اعتباری مرتفع شود قصد داریم در تنیس روی میز نیز یک زن و یک مرد را اعزام کنیم.

    رییس فدراسیون ناشنوایان در پایان در خصوص وضعیت اعزام تیم والیبال ساحلی به المپیک ناشنوایان، افزود: هنوز وضعیت اعزام این تیم به المپیک برزیل مشخص نیست، طی نشستی که با الهامی سرمربی و رییس انجمن والیبال ساحلی داشتیم به او اعلام کردم در صورتی شرایط اعزام والیبال ساحلی به المپیک فراهم خواهد شد که اسپانسر داشته باشند و در جمع ۴ تیم برتر المپیک قرار بگیرند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *