×
×
جدیدترین‌‌ها

ابراز امیدواری باقری نسبت به حل مشکلات موجود در منطقه بر اساس گفت‌وگو

  • کد نوشته: 28635
  • دی 5, 1400
  • هشتمین دور کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در محل وزارت امور خارجه به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و شیخ خلیفه الحارثی معاون اموردیپلماتیک وزارت امور خارجه عمان برگزار شد.
    ابراز امیدواری باقری نسبت به حل مشکلات موجود در منطقه بر اساس گفت‌وگو

    به گزارش نخست نیوز ، دو طرف در این دیدار با اشاره به فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد  برقراری روابط دو کشور از سطح روابط و تلاش برای توسعه آن بر اساس اعتماد متقابل ابراز رضایت نمودند.

    باقری با تاکید بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود بر اساس گفتگو میان کشورهای منطقه حل و فصل شود.

    الحارثی  نیز در این دیدار با اشاره به نقش محوری ایران در تحولات منطقه گفت کشورش همچون گذشته، علاقه مند به توسعه روابط دوجانبه ومنطقه ای بوده و مسیرهای صلح آمیز را برای صلح و آرامش در منطقه ضروری می داند.

    دو طرف در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد اهتمام ، در خصوص  موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله گفتگوهای وین، ضرورت حل و فصل سیاسی بحران در یمن و نیاز منطقه به گفتگو بحث و تبادل نظر نمودند.

    الحارثی گفت: مناسبات ایران و عمان دارای تاثیرات منطقه ای و فرامنطقه ای بود و ادامه خواهد یافت.

    در پایان این نشست صورت جلسه هشتمین نشست کمیته مشورت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به امضاء معاونین وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *