×
×
جدیدترین‌‌ها

اوکراین:
به طور مرتب با آمریکا در ارتباطیم

  • کد نوشته: 28588
  • دی 4, 1400
  • رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت که این کشور برای هماهنگی اقداماتش به طور مرتب با واشنگتن در ارتباط است.
    به طور مرتب با آمریکا در ارتباطیم

    به گزارش نخست نیوز ، «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه گفت که دولت این کشور ارتباط منظم با آمریکا برای هماهنگی اقداماتش را حفظ کرده است.

    وی که در مصاحبه‌ای این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «ما به طور مرتب اقداماتمان را با شرکای آمریکایی هماهنگ می‌کنیم».

    یرماک اضافه کرد: «به طور مثال،‌ شخصا اغلب با “جیک سالیوان” مشاور امنیت ملی آمریکا در ارتباط بوده و رابطه‌ای از اعتماد داریم».

    رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین افزود: «غرب این دیدگاه را دارد که عضویت اوکراین در ناتو به کی‌یف و این ائتلاف مربوط می‌شود».

    «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در نشست خبری سالانه در مسکو درباره افزایش تنش در مرزهای روسیه و اوکراین گفت، کشورش آمادگی دارد در صورت اقدام نظامی کی‌یف به آن پاسخ دهد و از مواضعی که غربی‌ها در قبال امنیت ملی روسیه دارند مطلع است.

    رئیس جمهور روسیه ضمن ابراز امیدواری درباره حل این تنش‌ها از طریق دیپلماتیک گفت، مسکو خواستار اجتناب از درگیری نظامی با اوکراین و غربی‌ها است.

    او با رد ادعای افزایش استقرار نیروهای روسی در نواحی مرزی با هدف حمله به اوکراین گفت، گسترش ناتو به سمت شرق، کاملاً غیر قابل پذیرش بوده و بر لزوم ضمانت امنیتی غربی‌ها به مسکو تأکید کرد و اقدامات ناتو را تهدیدی جدی برای امنیت ملی روسیه دانست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *