×
×
جدیدترین‌‌ها

گفت و گو با سینماگر جوان خراسانی
معمای کوچه سه متری

  • کد نوشته: 28444
  • دی 2, 1400
  • نخست نیوز – مجید خروشی– متأسفانه پاندمی کرونا مانند همه‌ی کسب‌وکارها به صنعت سینما و تلویزیون نیز آسیب‌های جدی وارد کرد اما می‌توانیم بزودی منتظر فیلم‌های تلویزیونی با حضور نویسندگان و کارگردانان جوانی که فرصت پیدا کردند در زمینه ارتقای سطح علمی و مطالعه روی آثار جدید برنامه‌ریزی کنند باشیم در همین راستا با یکی […]

    معمای کوچه سه متری

    نخست نیوزمجید خروشیمتأسفانه پاندمی کرونا مانند همه‌ی کسب‌وکارها به صنعت سینما و تلویزیون نیز آسیب‌های جدی وارد کرد اما می‌توانیم بزودی منتظر فیلم‌های تلویزیونی با حضور نویسندگان و کارگردانان جوانی که فرصت پیدا کردند در زمینه ارتقای سطح علمی و مطالعه روی آثار جدید برنامه‌ریزی کنند باشیم در همین راستا با یکی از کارگردانان جوان مشهدی که اثری جنایی_عاطفی را به تصویر کشیده است و بزودی شاهد نمایش تلویزیونی آن از رسانه ملی خواهیم بود به گفت‌وگو نشستیم.

    ندا برات زاده یادگار متولد دهه 70 قوچان و کارشناس حقوق جزا و در رشته ورزشی رزمی سابقه دارد و در خانواده‌ای ورزشی متولدشده است (پدرش از نامداران کشتی پهلوانی در قوچان است که علیرغم ناملایماتی که در زندگی متحمل شد فرزندانی شایسته تحویل جامعه داده است) وی بیش از 10 سال است که به‌عنوان بازیگر،نویسنده و کارگردان در مشهد فعالیت هنری دارد. در فیلم تلویزیونی حباب به کارگردانی صنم مظفر و داوود محمدی نقش اول و در فیلم چرخ فلک نقش مکمل اصلی به کارگردانی سعید ستوده فیلم کوتاه عروس خاک که به نویسندگی و کارگردانی خودش را در کارنامه هنری خود دارد و هم‌اکنون به‌عنوان نویسنده و کارگردان فیلم جنایی کوچه سه متری را با داریوش ابریشمی دستیار کارگردان در مرحله تدوین ودردست اجرا دارد.این اثر هنری که مجوز نمایش را به دست آورده است با انعقاد قراردادی با شبکه رسانه ملی طی ماه‌های آینده به روی آنتن خواهد رفت.

    وی درباره هدف از ساخت این فیلم می‌گوید: آسیب‌های اجتماعی و قصاص درمحاکم قضایی قابل‌تعریف است اما در برخی موارد اثبات حقیقت بسیار مشکل است و من هدفم همین است که گذشت و بی‌گناهی که در این دنیا مجازات میشه و عفو و بخشش رو به دنیا نشون بدم بگویم همه قاتل نیستند و می‌شود فرد بی‌گناه باشد اما ادله برای عدم اثبات جرم وجود نداشته باشد و درواقع به چالش کشیدن احکام قضایی است که در این فیلم می توان از آن نتایج خوبی استنباط کرد و امیدوارم موردتوجه بینندگان و مخاطبان قرار گیرد. در این فیلم، عصیان سردرگم ۳ جوان به نمایش درمی‌آید که در پی طلبی به مشاجره پرداخته و به فاجعه‌ای ناخواسته ختم می‌شود. خط داستان فیلم ازاین پس حول بازشدن گره‌های ایجادشده و کشمکش درونی و بیرونی شخصیت‌های آن می‌گذرد.

    وی معتقد است.:در همه داستان‌های جنایی در پایان فیلم قاتل شناسایی به‌حکم قضایی محکوم می‌شود اما دراین‌بین هستند کسانی که بدون ارتکاب جنایت با ادله‌های قانونی و با سماجت برخی وکلا به آنچه استحقاقش را داشته و نداشته دست می یابند . و ممکن است منجر به اعدام فردی بی‌گناه شود. در این فیلم مخاطب و بیننده در سرتاسر جریان فیلم به‌عنوان یک قاضی جریان پرونده را دنبال خواهد کرد و درس عملی برای قضات جوان است. در بخشی از دیالوگ این فیلم یاور(نقش کلیدی فیلم)می‌گوید:چکار میشه کرد؟وقتی قتل نکردی و بهت میگن قاتل…دست به چاقو نبردی و میگن تو زدی و اسه کار نکرده مجازات میشیم یا گناه کرده را زیر سبیلی رد می کنیم.اون مجازات چیه؟

    وی تصریح کرد:در این فیلم هنرمندان باسابقه سینما رضا توکلی و مهدی امینی خواه ما را همراهی کردند و بازیگران جوان در این فیلم در کنار این هنرمندان به خوبی نقش آفرینی می کنند. مدیر تولید مهدی عباسی و دستیار تهیه داریوش ابریشمی و تدوین علی حسینی برعهده گرفته اند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *