×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر دفاع بلغارستان:
به استقرار نیروهای ناتو نیازی نیست

  • کد نوشته: 28392
  • دی 1, 1400
  • وزیر دفاع بلغارستان تاکید کرد که کشورش نیاز به استقرار نیروهای ناتو در اراضی خود را در واکنش به تقویت قوای روس در نزدیکی مرز اوکراین حس نمی‌کند.
    به استقرار نیروهای ناتو نیازی نیست

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان یانف، وزیر دفاع بلغارستان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه گزینه‌های واکنش مختلف ناتو از جمله ایجاد حضور نظامی ائتلاف در کشورهای عضو ناتو واقع در دریای سیاه شامل بلغارستان و رومانی تحت عنوان ماموریت “حضور پیشرفته رو به جلو” مورد بحث قرار گرفته است، تایید کرد.

    ناتو از این ماموریت به منظور استقرار نیروهای نظامی در کشورهای بالتیک و لهستان استفاده کرده است. استفان یانف در پیامی در فیسبوک نوشت: به اعتقاد من چنین بحث و چنین رویکردی، به طور بالقوه می‌تواند به افزایش نامطلوب تنش‌ها در این منطقه منجر شود. فعلا دلیلی وجود ندارد که تقویت حضور نیروهای روس را تهدید مستقیمی برای این ائتلاف و منطقه امنیتی مرتبط آن در نظر بگیریم.

    او که کشورش در سال ۲۰۰۴ به ناتو پیوست، تاکید کرد: در این خصوص، اعتقاد ندارم که شرایط لازم که بتواند تصمیم مرتبط با استقرار نیروهای مازاد در اراضی ما را توجیه کند، وجود داشته باشد. بلغارستان تحولات را از نزدیک دنبال می‌کند و آمادگی دارد تا ظرفیت نیروهای ملی خود را در صورت لزوم و نیاز متحدان به بازدارندگی و دفاع افزایش دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *