×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر دفاع آلمان:
روسیه نمی‌تواند به ناتو چیزی‌ را دیکته کند

  • کد نوشته: 28202
  • آذر 29, 1400
  • وزیر دفاع آلمان در جریان بازدید از نیروهای کشورش که برای ایجاد بازدارندگی مقابل حمله احتمالی روسیه در لیتوانی مستقر شده‌اند، گفت ناتو درباره پیشنهادهای امنیتی روسیه رایزنی می‌کند، اما به مسکو اجازه نمی‌دهد موقعیت نظامی ائتلاف ناتو را دیکته کند.
    روسیه نمی‌تواند به ناتو چیزی‌ را دیکته کند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز جمعه مسکو فهرست درخواست‌هایش از غرب را منتشر کرد که شامل خروج گردان‌های ناتو از لهستان و هم‌چنین استونی، لتونی و لیتوانی که زمانی بخشی از اتحاد شوروی بودند، می‌شود.

    روسیه همچنین یک تضمین قانونی الزام‌آور خواسته است که طبق آن ناتو از هرگونه تحرک نظامی در شرق اروپا و اوکراین دست کشیده و وتوی روسیه درباره آینده عضویت اوکراین در ناتو را مدنظر داشته باشد؛ مساله‌ای که از همین حالا از طرف غرب رد شده است.

    کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع دولت جدید آلمان یکشنبه در اولین بازدید از نیروهای مستقر کشورش در خارج به خبرنگاران گفت: ما باید تنش‌های کنونی را در سطح دیپلماتیک حل و فصل کنیم، اما همچنین باید یک بازدارندگی قابل اطمینان داشته باشیم.

    این یگان‌های جنگی سه سال پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در ۲۰۱۴ مستقر شدند و هدفشان این است که در صورت وقوع حمله، تا رسیدن نیروهای پشتیبانی ناتو جلوی آن را گرفته و زمان بخرند.

    وزیر دفاع آلمان گفت: ما درباره پیشنهادهای روسیه صحبت خواهیم کرد… اما اینطور نباید باشد که روسیه موقعیت‌های نظامی را به شرکای ناتو دیکته کند و این مساله‌ای است که ما در جریان مذاکرات آتی در شورای ناتو آن را به وضوح بیان خواهیم کرد.

    روز یکشنبه همچنین آرویداس آنوساسکاس، وزیر دفاع لیتوانی در کنار همتای آلمانی خود در پایگاه “روکلا”، روسیه را به تلاش برای اعمال نفوذ بر ائتلاف ناتو متهم کرد و گفت ناتو نباید به مسکو اجازه دهد که اروپا را به حوزه‌های نفوذ تقسیم کند.

    وزیر دفاع لیتوانی گفت که “باید با تمام ابزارها از اوکراین دفاع کنیم و این شامل ارسال تسلیحات مرگبار هم می‌شود” اما او به نوع تسلیحات مدنظرش اشاره‌ای نکرد.

    همچنین کریستینه لامبرشت از اظهارنظر درباره گزارش روز شنبه نشریه اشپیگل که در آن تاد والترز، ژنرال ارشد ناتو گفته بود که این ائتلاف باید حضور نظامی مشابه در لهستان و کشورهای بالتیک را در بلغارستان و رومانی هم داشته باشد، خودداری کرد.

    وزیر دفاع آلمان همچنین توصیه کرده است تا تحریم‌های شخصی بیشتری علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و حلقه نزدیکان او بابت آنچه رفتار “خصمانه” مسکو در نزدیکی اوکراین خواند، اعمال شود.

    لامبرشت پیش از عزیمت به لیتوانی در روز یکشنبه به نشریه بیلد گفت: در حال حاضر ما باید پوتین و اطرافیان او را هدف بگیریم. آن کسانی که مسوول این ستیزه‌جویی هستند باید تبعات شخصی آن را احساس کنند، مثلا اینکه دیگر نتوانند برای خرید به شانزلیزه پاریس بروند.

    وزیر دفاع آلمان اشاره نکرد که کدام یک از اطرافیان پوتین مدنظر اوست چون رئیس جمهوری روسیه صرفا در سفرهای دیپلماتیک به پاریس رفته و با همتایان فرانسوی خود دیدار داشته و در نتیجه فرصت چندانی برای انجام هرگونه خرید نداشته است.

    کریستینه لامبرشت همچنین گفت آنچه در مرز میان روسیه و اوکراین رخ می‌دهد، با “نگرانی بسیار” دنبال می‌کند. او گفت: برای همین است که اولین سفر خارجی من به لیتوانی است تا از نیروی واکنش سریع ناتو بازدید کنم و متوجه شوم که سربازان وضعیت در این منطقه را چطور می‌بینند. خب واضح است که متجاوز، روسیه است. ما باید هر آنچه امکان‌پذیر است برای متوقف کردن تشدید وضعیت انجام دهیم. این همچنین شامل تهدید به تحریم‌های سخت‌تر می‌شود.

    برچسب ها روسیه ناتو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *