×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیرخارجه طالبان راهی اسلام آباد شد

  • کد نوشته: 28001
  • آذر 27, 1400
  • وزیر خارجه طالبان برای شرکت در نشست سازمان کنفرانس اسلامی که با محوریت افغانستان برگزار می‌شود، راهی اسلام آباد شد.
    وزیرخارجه طالبان راهی اسلام آباد شد

    به گزارش نخست نیوز ، احمدالله وثیق؛ معاون سخنگوی طالبان در توییتی نوشت که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، امروز (شنبه) عازم پاکستان شد.

    به گفته وثیق، امیرخان متقی به نمایندگی از حکومت طالبان در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی دعوت شده‌ است.

    قرار است هفدهمین نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار افغانستان به میزبانی دولت پاکستان روزهای شنبه و یکشنبه (۱۸ و ۱۹ دسامبر) در شهر اسلام‌آباد برگزار شود.

    پیش از این، شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان گفته بود که پاکستان جهان را متقاعد می‌کند که افغانستان را رها نکند؛ زیرا ادامه وضعیت جاری، افغانستان را بی‌ثبات و فضا را برای تروریست‌ها ایجاد خواهد کرد. او تاکید دارد که این نشست یک تعامل است که به منزله به رسمیت شناختن رسمی دولت طالبان نیست.

    وزیر خارجه پاکستان گفته‌ است: بحث آتی سازمان همکاری اسلامی در پاکستان نیز بر افغانستان متمرکز است، به ویژه بحران انسانی شدیدی که در پی تسلط طالبان بر کابل ایجاد شده‌است.

    او گفت که کنفرانس فرصتی برای حکومت موقت افغانستان خواهد بود تا نگرانی‌های جهان را از بین ببرد.

    او تاکید کرده‌است که «این کنفرانس یک دستور کار دارد: بحران انسانی در افغانستان».

    وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرده است که حکومت فراگیر، حمایت از حقوق زنان و فضا ندادن به تروریست‌ها به نفع افغانستان است.

    او گفت که پیام این نشست این است: لطفا افغانستان را رها نکنید. لطفاً تعامل کنید. ما برای مردم افغانستان صحبت می‌کنیم. ما از یک گروه خاص صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد مردم افغانستان صحبت می‌کنیم. قدرت های بزرگ – از جمله ایالات متحده، روسیه، چین و اتحادیه اروپا – نمایندگان ویژه خود را در مورد افغانستان به این نشست خواهند فرستاد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *