×
×
جدیدترین‌‌ها

شرکت‌های زیان ده باید از شرکت‌های سودده تفکیک شوند

  • کد نوشته: 27682
  • آذر 23, 1400
  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس باید شرکت‌های دولتی را تعیین تکلیف کند تا شرکت های زیان ده از شرکت های سودده تفکیک شوند.
    شرکت‌های زیان ده باید از شرکت‌های سودده تفکیک شوند

    به گزارش نخست نیوز ، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه)، در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد عملکرد بودجه سال 1399، عملکرد شش ماهه سال جاری و پیشنهادی سال 1401 شرکتهای دولتی، بانکها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، اظهار داشت: 377 شرکت دولتی داریم که باید بودجه مجزا داشته باشند، اما در حال حاضر در قالب یک بسته، شرکت های سودده و زیان ده ارائه می شوند که مجلس نیز زمان و دقت رسیدگی به آن را ندارد.

    وی افزود: شرکت های زیان ده چرا هر ساله از بودجه استفاده می کنند و بهره وری برای کشور ندارند، این شرکت ها را باید به بخش خصوصی واگذار و در صورت نیاز حذف یا ادغام کرد.

    زارع عنوان کرد: بسیاری از این شرکت های دولتی، شرکت نیستند مانند سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان حمایت، این شرکت ها باید بر اساس قانون از میان شرکت های دولتی حذف شوند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: 31 استان دارای شهرک صنعتی، قرق منطقه ای و شرکت گاز هستند، می توانیم این شرکت ها را به صورت منطقه ای داشته باشیم.

    این نماینده مجلس در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر 19 شرکت عمران شهری وجود دارد، آیا کشور نیازمند این تعداد شرکت دولتی است؟

    وی همچنین عنوان کرد که براساس قانون تا 15 آبان ماه باید بودجه شرکت های دولتی پرداخت شود، اما متاسفانه دچار تغییراتی می شود.

    نماینده مردم آباده در مجلس در خاتمه گفت: مجلس باید این شرکت های دولتی را تعیین تکلیف کند تا شرکت های زیان ده از شرکت های سودده تفکیک شوند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *