×
×
جدیدترین‌‌ها

کارشناس سابق کاخ سفید: آمریکا در دوستی با اوکراین دمدمی‌ و ناپایدار است

  • کد نوشته: 27480
  • آذر 21, 1400
  • عالی رتبه‌ترین کارشناس سابق امور اوکراین در کمیته امنیت ملی کاخ سفید، دوستی آمریکا با اوکراین را "بسیار دمدمی و ناپایدار" دانست و از واشنگتن خواست در بحبوحه تقویت قوای روسیه پشت مرز اوکراین از این کشور شرق اروپا به شکل نظامی و اقتصادی حمایت کند.
    کارشناس سابق کاخ سفید: آمریکا در دوستی با اوکراین دمدمی‌ و ناپایدار است

    به گزارش نخست نیوز ، الکساندر ویندمن، از نظامیان ارشد بازنشسته ارتش آمریکا که شاهد کلیدی در پرونده استیضاح دونالد ترامپ بود، در مطلبی برای نیویورک تایمز توضیح داد که به اعتقاد او آمریکا چگونه می‌تواند “سلطه” ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بر اوکراین را “بشکند.”

    این مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا گفت، اطلاعیه تازه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه اگر روسیه به اوکراین حمله کند تحت تحریم قرار می‌گیرد، بازدارندگی کافی مقابل پوتین نیست.

    ویندمن افزود: برای برهم زدن محاسبات پوتین، ضرورت دارد که سیاست دولت بایدن مقابل اوکراین هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر استراتژیک تغییر کند تا سطح فعال‌تری از تعامل ایالات متحده را نشان دهد.

    این کهنه‌سرباز جنگ عراق گفت، سیاست خارجی آمریکا قادر به کنترل پوتین نیست.

    ویندمن که متولد اوکراین است، تاکید کرد: تا به امروز، سیاست خارجی ایالات متحده در قبال اوکراین نتوانسته کرملین را تحت کنترل خود نگه دارد. وقتی پای همسایگان روسیه به میان می‌آید، واشنگتن به یک نقش منفعل رضایت داده و در بهترین حالت، در دوستی خود با اوکراین بی‌ثبات و دمدمی بوده است. این چشم‌پوشی آمریکایی‌ها باید خاتمه یابد. آمریکا باید به حمایت اقتصادی و نظامی خود از اوکراین بیفزاید.

    این نظامی پیشین آمریکایی گفت: ایالات متحده باید با ارائه کمک‌های نظامی گسترده‌تر، تعامل عمیق و پایدار دیپلماتیک و مهم‌تر از همه، همکاری اقتصادی از اوکراین حمایت کند. ارائه حمایت قوی‌تر از اوکراین، از جمله بازدارندگی از دشمنان اصلی آمریکا – چین و روسیه –  مزایای انکارناپذیری خواهد داشت. حمایت ایالات متحده از اوکراین همچنین می‌تواند به اختلاف‌افکنی میان چین و روسیه کمک کند.

    ویندمن گفت: جلوگیری از حمله پوتین به اوکراین نشان‌دهنده قدرت تعهد غرب به مخالفت با اقتدارگرایی است و روسیه را به شریک کمتر قدرتمند چین در تلاش‌های متقابل آن‌ها برای تضعیف نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین غربی تبدیل می‌کند.

    برچسب ها آمريكا اوكراين

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *