×
×
جدیدترین‌‌ها

آستین:
پروازهای چین در حریم تایوان شبیه “تمرین” است

  • کد نوشته: 26864
  • آذر 14, 1400
  • وزیر دفاع آمریکا گفت، پروازهای نظامی چین در نزدیکی تایوان شبیه به "تمرین" است، هرچند او نگفت که انتظار دارد واقعا پکن چنین عملیات‌هایی را انجام دهد.
    پروازهای چین در حریم تایوان شبیه “تمرین” است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش‌ها در دو سوی تنگه تایوان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و تایوان یک سال یا بیشتر است که از ماموریت‌های نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره خودگردان که پکن آن را بخشی از خود می‌داند، گلایه دارد.

    لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا شنبه در جریان کنفرانسی در کالیفرنیا گفت: نمی‌خواهم گمانه‌زنی کنم اما قطعا این بیشتر شبیه به تمرین است.

    براساس تعریف، پروازهای آموزشی نظامی در واقع تمریناتی برای عملیات‌های بالقوه به شمار می‌روند. ‌چین در گذشته استفاده از قوه قهریه برای تحت کنترل گرفتن تایوان را رد نکرده، به رغم آنکه این جزیره مدعی است که “کشوری مستقل” به شمار می‌رود و از آزادی و دموکراسی خود دفاع خواهد کرد.

    وزیر دفاع آمریکا در “مجمع دفاع ملی ریگان” همچنین تاکید کرد، چین نباید به خودش مغرور شود.

    لوید آستین گفت: آمریکا یک قدرت پاسیفیک است. هند – پاسیفیک منطقه‌ای با فرصت‌های عظیم و چالش‌های واقعی است. یکی از آن چالش‌ها ظهور یک چین به طور فزاینده قاطع و مستبد است.

    رئیس پنتاگون شنبه به همراه دیگر رهبران ارشد حوزه دفاعی، بر اهمیت تقویت روابط میان آمریکا و کشورهای متحد، نه فقط در اقیانوس آرام بلکه در سراسر جهان تاکید کرد. آستین گفت: ما با یک چالش مهیب و نیرومند مواجه هستیم. در جنگ و در صلح، ما همواره وقتی با یکدیگر و در کنار دوستانمان کار کرده‌ایم، قدرتمندتر شده‌ایم.

    لوید آستین گفت که ایالات متحده دیگر کشورها را وادار نمی‌کند که میان مناسبات با آمریکا یا چین یکی را انتخاب کنند. وزیر دفاع آمریکا گفت که دولت بایدن به دنبال تقویت بازدارندگی مقابل تخاصم چین بر سر تایوان است، نه تغییر وضعیت کنونی در این منطقه.

    رئیس پنتاگون همچنین به شبکه فاکس نیوز گفت: ما کاملا چالشی که چین ارائه می‌کند، درک می‌کنیم. اما چین نباید به خودش مغرور شود – طرف مقابل آمریکاست.

    او افزود: ما بزرگترین مبتکران در جهان را داریم و هر آنچه لازم باشد برای ایجاد قابلیت‌هایی که به ما در حفظ برتری رقابتی رو به جلو کمک کند، انجام می‌دهیم. ما در رقابت با چین هستیم اما نیازی نیست که ما وارد یک درگیری شویم.

    وزیر دفاع آمریکا در مجمع دفاع ملی ریگان همچنین گفت، چین به سرعت در حال تقویت قابلیت‌های هسته‌ای خود است اما واشنگتن آماده رقابت است و همچنین روی حمایت از قابلیت تایوان برای دفاع از خود کار می‌کند. او گفت که آمریکا همچنان به سیاست “چین واحد” متعهد است اما آمادگی دارد تا مقابل هرگونه تلاشی برای استفاده از قوه قهریه علیه این جزیره بایستد.

    به گفته لوید آستین، آمریکا آمادگی دارد تا با اعتماد به نفس و مصمم با ظهور نظامی چین مواجه شود و روی “حمایت از توانایی تایوان برای دفاع از خود” کار می‌کند. آستین همچنین گفت که چین به سرعت در حال تقویت زرادخانه‌های هسته‌ای خود است و قصد دارد تا تعداد کلاهک‌های خود را تا ۲۰۳۰ به دست‌کم ۱۰۰۰ عدد برساند.

    برچسب ها آمريكا تايوان چین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *