×
×
جدیدترین‌‌ها

لتونی خواستار حضور نیروهای آمریکایی شد

  • کد نوشته: 26418
  • آذر 9, 1400
  • وزیر دفاع لتونی گفت، این کشور خواستار حضور دائمی نیروهای آمریکایی برای بازدارندگی در مقابل روسیه شده و می‌خواهد وضعیت دفاع خود را با موشک‌های پاتریوت آمریکایی تقویت کند.
    لتونی خواستار حضور نیروهای آمریکایی شد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی “آرتیس پابریکس”، وزیر دفاع لتونی در حالی مطرح شده که دبیرکل ناتو با نیروهای متحدان در این کشور دیدار کرد.

    آنتونی بلینکن، وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه وارد ریگا، پایتخت لتونی شد و امروز (سه شنبه) نیز قرار است با ۲۹ تن از همتایانش از ناتو دیدار کند. این ائتلاف نظامی نگران حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین است.

    وزیر دفاع لتونی نیز گفت: ما به کمک بین‌المللی نیاز داریم. ما تمایل داریم تا حضور دائمی نیروهای آمریکایی را در کشور داشته باشیم. همچنین خواستار استقرار سیستم‌های پاتریوت آمریکایی هم در کشور هستیم.

    سربازان ناتو در جنگل‌های پر برف لتونی و با تانک‌های مستتر و خشاب‌های گلوله‌های واقعی آموزش می‌بینند و تمرین می‌کنند.

    همچنین “جان بنسون”، فرماندهی گروه نظامی ناتو در لتونی نیز گفت: بازدارندگی یک مساله مهم و حساس است.

    ناتو در پی الحاق شبه جزیره کریمه در ۲۰۱۴ توسط روسیه و حمایت این کشور از جدایی طلبان در شرق اوکراین چهار گروه از ملت‌های مختلف برای دفاع از لهستان و کشورهای عضو بالتیک شامل لتونی، لیتوانی و استونی از ژوئیه ۲۰۱۷ مستقر کرده است.

    مسکو می‌گوید تمایلی برای حمله به کشورهای حوزه بالتیک یا لهستان ندارد و ناتو را به بی ثبات کردن اروپا به واسطه استقرار سربازان در نزدیکی مرزهای روسیه متهم می‌کند. دبیرکل این ائتلاف نظامی نیز گفته که هیچ تهدید قریب‌الوقوعی علیه ناتو وجود ندارد.

    در مه ۲۰۲۱، روسیه ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز با اوکراین مستقر کرد که بیشترین تعداد سربازان از زمان الحاق کریمه محسوب می‌شود. ناتو همچنین می‌گوید یک استقرار بزرگ نظامی دیگر را نیز در نزدیکی مرز با اوکراین در ماه جاری میلادی رصد کرده است.

    برچسب ها آمريكا لتونی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *