×
×
جدیدترین‌‌ها

جدل بر سر تایوان؛ چین از سطح روابط دیپلماتیکش با لیتوانی کاست

  • کد نوشته: 25538
  • آبان 30, 1400
  • وزارت امور خارجه چین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، پکن روابط دیپلماتیک خود با لیتوانی را کاهش داده و نارضایتی شدید خود را از ویلنیوس به دلیل اجازه دادن به تایوان برای ایجاد یک سفارت دوفاکتو در این کشور حوزه بالتیک اعلام کرد.
    جدل بر سر تایوان؛ چین از سطح روابط دیپلماتیکش با لیتوانی کاست

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه که در وب‌سایت رسمی وزارت خارجه چین منتشر شد، آمده است: لیتوانی موضع جدی دولت چین را نادیده گرفته، به وضعیت کلی روابط دوجانبه بی‌اعتنایی کرده و به هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل محل نگذاشته و به تایوان اجازه داده تا دفتر نمایندگی در لیتوانی ایجاد کند.

    در این بیانیه آمده است، چین به لیتوانی تاکید می‌کند تا “در اولین فرصت این اشتباه را تصحیح کند.”

    در ماه اوت، تایوان دفتر خودش در شهر ویلنیوس را با عنوان “دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی” نامید و بعد از آن چین از این کشور بالتیک خواست تا سفیرش را از پکن خارج کند و متعاقبا نماینده خودش را از ویلنیوس فراخواند.

    دیگر دفاتر تایوان در اروپا و ایالات متحده از نام شهر تایپه استفاده می‌کنند و به خود این جزیره خودگردان که چین آن را بخشی از اراضی خود می‌داند، اشاره‌ای ندارند. چین در تلاش است تا دیگر کشورها از سطح تعاملاتشان با تایوان کاسته یا آن را به طور کلی قطع کنند. تنها ۱۵ کشور مناسبات دیپلماتیک رسمی با تایوان دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *