×
×
جدیدترین‌‌ها

ثبت نام ۳۰ نامزد در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

  • کد نوشته: 25532
  • آبان 30, 1400
  • نخست‌وزیر دولت لیبی در سخنانی نسبت به مانع‌تراشی در مسیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور و اصلاح روند آن هشدار داد.
    ثبت نام ۳۰ نامزد در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبد الحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت لیبی در سخنانی ضمن هشدار نسبت به مانع‌تراشی در مسیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اظهار کرد که هرگونه ممانعت از اصلاح روند انتخابات، هزینه قابل توجهی برای لیبی به همراه خواهد داشت.

    وی تاکید کرد: ما نمی توانیم دوباره اجازه دهیم که سرنوشت مردم دستکاری شود.

    الدبیبه با بیان اینکه قوانین انتخاباتی ضد و نقیض رنج ملت لیبی را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: نظر لیبیایی‌ها باید تصمیم نهایی باشد.

    نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی در ادامه گفت که قانون انتخابات برای خدمت به افراد خاصی طراحی شده است.وی همچنین نسبت به تبدیل شدن قانون انتخابات به ابزاری برای سوء استفاده سیاسی هشدار داد.

    وی در ادامه متعهد شد که اجازه بازگشت دوباره بحران به لیبی را نخواهد داد.

    در همین حال، رسانه‌های لیبی اعلام کردند که تا پایان روز شنبه ۳۰ لیبیایی اوراق نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به مقر کمیساریای عالی انتخابات ارائه دادند.

    ازجمله برجسته‌ترین نامزدهای ثبت نام شده انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار است ۲۴ دسامبر (سوم دی) عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق(شرق لیبی) و خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” هستند.

    پیش از این نیز سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی که دادگاه بین‌المللی او را چهره تحت تعقیب قرار داده، کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرده بود.

    همچنین یک منبع در دولت لیبی نیز گفت که عبد الحمید الدبیبه نیز طی هفته جاری برای این انتخابات ثبت نام خواهد کرد.

    از سوی دیگر سیف الاسلام قذافی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی و پسر دیکتاتور مخلوع این کشور، مجدداً از مردم لیبی خواست تا برای دریافت کارت‌های انتخاباتی خود برای شرکت در انتخابات ۲۴ دسامبر آینده عجله کنند.

    قذافی در یک پست فیسبوکی نوشت: “برای اینکه لیبی حاکمیت ملی و اراده آزاد خود را بازیابد، وحدت خود را حفظ کند و به سمت ساختن و جبران آنچه از دست داده است حرکت کند، برای دریافت کارت های انتخاباتی خود عجله کنید و فرصت را از دست ندهید.”

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *