×
×
جدیدترین‌‌ها

ارائه خدمات درمانی به ۵۲ هزار زائر اربعین در داخل کشور

  • کد نوشته: 2530
  • آبان 8, 1397
  • سخنگوی وزارت بهداشت، از ارائه خدمات درمانی به ۵۲ هزار زائر اربعین در داخل کشور خبر داد. به گزارش گشت و گذار، ایرج حریرچی، روز دوشنبه در نشست خبری، به مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: خدمات درمانی در داخل کشور تا مرز توسط وزارت بهداشت و خدمات داخل خاک عراق به زائرین […]

    ارائه خدمات درمانی به ۵۲ هزار زائر اربعین در داخل کشور


    سخنگوی وزارت بهداشت، از ارائه خدمات درمانی به ۵۲ هزار زائر اربعین در داخل کشور خبر داد.

    به گزارش گشت و گذار، ایرج حریرچی، روز دوشنبه در نشست خبری، به مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: خدمات درمانی در داخل کشور تا مرز توسط وزارت بهداشت و خدمات داخل خاک عراق به زائرین توسط جمعیت هلال احمر و گروه های داوطلب ارائه می شود.

    وی با اعلام اینکه ١٧ هزار نفر نیروی درمانی برای ارائه خدمات درمانی اعزام شده اند، افزود: ٩ هزار نفر کادر درمان، ۶۵٠ نفر کارشناس گروه بیماری ها، ٢۶٠ نفر کارشناس بهداشت و ٣ هزار نفر نیز در مرزها مستقر شده اند.

    حریرچی ادامه داد: تاکنون در داخل کشور ۵٢ هزار و ٣٠٨ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد ٣١ هزار نفر مرد و ٢١ هزار نفر نیز زن بوده اند.

    سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: آمار بیماران غیر ترافیکی که به مراکز درمانی اعزام شده اند، ٢۴٧٣ نفر و بیماران ترافیکی ۶١٧ نفر بوده اند و تعداد ۴٩٢٠٠ نفر از زائرین نیز در محل درمان شده اند.

    وی گفت: با توجه به حاشیه هایی که در مورد هزینه کرد برای کادر درمانی اعزامی مطرح است، باید گفت همه پزشکان و پرستاران و پیراپزشکان اعزامی به صورت داوطلبانه و جهادی و بدون دریافت حتی یک ریال دستمزد اعزام شده اند و حتی به دلیل کثرت داوطلبین، تعدادی از آنها اعزام نشدند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *