×
×
جدیدترین‌‌ها

ادعای لاپید درباره مواضع برجامی ایران در دیدار با رابرت مالی

  • کد نوشته: 24845
  • آبان 25, 1400
  • وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، مدعی شد ایران قصد ندارد به توافق هسته ای بازگردد.
    ادعای لاپید درباره مواضع برجامی ایران در دیدار با رابرت مالی

    به گزارش نخست نیوز به نقل از شبکه صهیونیستی آی۲۴، یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به تازگی به خاورمیانه سفر کرده است، دیدار کرد.
    لاپید با تکرار ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره مواضع ایران در قبال توافق هسته ای، گفت که ایران فقط سعی می کند با مذاکرات زمان بخرد تا بازگشت به توافق هسته ای دیگر فایده نداشته باشد.
    ظاهرا لاپید به مالی گفته است ایران هیچ قصدی برای بازگشت به توافق هسته ای ندارد.
    به گزارش ایسنا، ادعاهای لاپید در حالی مطرح می شود که دولت جدید ایران پس از بررسی نتایج شش دور مذاکرات قبلی وین در زمینه احیای توافق هسته ای و پس از رایزنی با مقامات اروپایی، اخیرا اعلام کرد مذاکرات وین در تاریخ ۲۹ نوامبر از سرگرفته خواهد شد.
    ایران اعلام کرده است تنها با هدف لغو تحریم های غیرقانونی آمریکا مذاکره می کند و در صورت بازگشت آمریکا به توافق، عمل به تعهداتش و محقق شدن این هدف، به پایبندی کامل به تعهداتش در توافق بازخواهد گشت.
    دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.
    آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *