×
×
جدیدترین‌‌ها

هایکو ماس:
به مذاکره با طالبان برای خروج همکاران سابقمان ادامه می‌دهیم

  • کد نوشته: 24655
  • آبان 23, 1400
  • وزیر امور خارجه آلمان گفته است، پس از سقوط کابل دو هزار نفر از همکاران سابق نهادهای آلمانی در افغانستان از طریق پاکستان خارج شدند. آلمان اعلام کرد مذاکره با حاکمان جدید افغانستان برای خروج هزاران نفر دیگر قطع نخواهد شد.
    به مذاکره با طالبان برای خروج همکاران سابقمان ادامه می‌دهیم

    به گزارش نخست نیوز ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی “گنرال-آنتسایگر” اعلام کرد، دولت آلمان به مذاکره با طالبان در باره انتقال هزاران افغان به آلمان ادامه می‌دهد.

    ماس گفته است، آلمان با طالبان مذاکره می‌کند زیرا هزاران افغان که اجازه اقامت در آلمان را دریافت کرده‌اند، در انتظار خروج از این کشور هستند.

    به گزارش دویچه وله از زمان سقوط کابل و پایان ماموریت تخلیه هوایی، دولت آلمان با همکاری پاکستان بیش از دو هزار نفر از همکاران محلی سابق نهادهای آلمانی در افغانستان و فعالان حقوق بشر را از طریق زمینی به پاکستان و از آنجا به آلمان منتقل کرده است.

    وزیر امور خارجه آلمان در اواخر ماه اوت سال جاری به ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان سفر کرد و از دولت‌های این سه کشور خواست، مرزهای خود را برای خروج افغان‌ها باز کنند.

    به گفته ماس عبور از مرز این کشورها، به ویژه در ازبکستان و تاجیکستان، هنوز در برخی موارد به سختی امکان‌پذیر است.

    او همچنین گفت، آلمان دوباره خروج افغان‌ها را با هواپیماهای چارتر از افغانستان آغاز کرده است.

    ماس تاکید کرد که آلمان با مقامات آمریکایی در ارتباط با خروج شهروندان افغان در تماس است.

    فرودگاه کابل با مشکلات متعددی مواجه است. به گفته توماس وست، نماینده آمریکا در امور افغانستان، حتی بسیاری از چراغ‌های باند فرودگاه خراب هستند و کارایی ندارند.

    وست تصریح کرد، معدود پروازهای تجاری به افغانستان فقط در طول روز و آن هم به صورت نامنظم انجام می‌شود و خطرات مالی و فنی زیادی برای شرکت‌های هواپیمایی به همراه دارد.

    برچسب ها آلمان افغانستان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *