×
×
جدیدترین‌‌ها

ظن نزدیک به یقین درباره حمله پهپادی به منزل” الکاظمی” توسط آمریکا و اسراییل

  • کد نوشته: 23926
  • آبان 17, 1400
  • یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: ظن نزدیک به یقین وجود دارد که حمله پهپادی اخیر به منزل مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در راستای تحقق پروژه بی دولتی در برخی از کشورهای غرب آسیا توسط آمریکایی‌ها و عوامل آنها انجام شده باشد .
    ظن نزدیک به یقین درباره حمله پهپادی به منزل” الکاظمی” توسط آمریکا و اسراییل

    به گزارش نخست نیوز ، سید رضا صدرالحسینی با بیان اینکه برای بررسی حمله پهپادی اخیر به منزل نخست وزیر عراق باید یک ارزیابی دقیق از تحولات اخیر در این کشور داشته باشیم، گفت: از چند ماه پیش کسانی به دنبال این بودند که سناریوی تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور را اجرایی و محقق کنند و آمریکایی‌ها در پشت این سناریو قرار داشتند ولی مردم عراق نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و در این انتخابات حضور پیدا کردند.

    این کارشناس مسائل عراق با بیان اینکه آمریکایی ها علی رغم تلاش شان برای انجام تقلب سازمان یافته در شمارش آرا نتوانستند بین جریان های اسلام گرا و شیعه در این کشور اختلاف مورد نظرشان را ایجاد کنند، افزود: راهپیمایی اخیر در منطقه سبز عراق در اعتراض به نتایج انتخابات در این کشور یک اعتراض مسالمت آمیز بود که برگزاری اینگونه اعتراضات در قانونی اساسی عراق نیز تدوین شده است.

    وی با بیان اینکه شلیک و برخورد به شرکت کنندگان در این راهپیمایی در راستای ایجاد اختلاف بین جریان های مختلف سیاسی در عراق که در انتخابات این کشور فعال بودند صورت گرفت، گفت: بعد از اتفاقی که در راهپیمایی اخیر در منطقه سبز عراق صورت گرفت آقای الکاظمی نخست وزیر عراق تاکید کردند که باید کسانی که به معترضان تیراندازی کردند، شناسایی شوند و در واقع با صحبت های خود صحه بر قانونی بودن این اعتراضات گذاشتند.

    صدرالحسینی با بیان اینکه عده ای علاقه‌مند هستند که از درون اعتراضات قانونی در عراق تحولاتی مانند تحولات 2018 ایجاد شود و فضای سیاسی و اجتماعی عراق به آشوب کشیده شود، ادامه داد: از طرف دیگر باید به این موضوع توجه داشت که حریم هوایی عراق کاملا در اختیار آمریکایی هاست و این موضوع این ظن را تقویت می کند که آمریکایی ها برای ایجاد اغتشاش و بی دولت سازی در منطقه غرب آسیا برنامه دارند و پیگیر این هستند که این موضوع را در کشورهایی چون، عراق لبنان و افغانستان پیگیری کنند. در واقع تحولات در عراق و بررسی دقیق آنها باعث می شود که ما ظن نزدیک به یقین داشته باشیم که اتفاقات اخیر یک کار آمریکایی و اسرائیلی برای به هم زدن امنیت در عراق و تحقق پروژه بی دولتی در این کشور است.

    این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین در واکنش به این موضوع که برخی این تحولات را معطوف به گروه های جریان مقاومت می‌دانند، گفت: گروه‌های نزدیک به جریان مقاومت همواره تلاش می کنند از طریق مجاری قانونی خواسته ها و اهداف خود را به پیش ببرند و قطعا ایجاد آشوب و بی دولت کردن عراق امری نیست که مورد علاقه دوستداران مردم عراق باشد و این پروژه ای است که از سوی بیگانگان در این کشور دنبال می شود. برای جریانات مقاومت در عراق بحث استقلال و آرامش در این کشور بسیار مهم است و قطعا دست به چنین اقدامات غیر قانونی نمی‌زنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *