×
×
جدیدترین‌‌ها

ادامه آلودگی هوای کلانشهرها سلامت تک تک افراد جامعه را تهدید می‌کند

  • کد نوشته: 23847
  • آبان 16, 1400
  • رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه محل معضل آلودگی هوا در دولت‌های مختلف مغفول مانده و ارجحیت توسعه و پیشرفت کشور بر سلامت مردم به این موضوع دامن زده است.
    ادامه آلودگی هوای کلانشهرها سلامت تک تک افراد جامعه را تهدید می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، محمد صالح جوکار ، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: از نظر بنده بحث توجه به محیط زیست و هوای پاک از اولویت دولت‌ها خارج شده و در هر مقطعی با بروز مشکلاتی در حوزه اقتصادی و سیاسی بحث محیط زیست و هوای پاک مغفول واقع شده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه ما قانون هوای پاک را داریم که متاسفانه هنوز به طور دقیق اجرایی نشده است، اظهار کرد: ما قوانین متعددی داریم که در روند فرآیند اجرایی دچار خلل شده و می‌توان گفت برخی در اجرای قانون رودربایستی داشته و اجازه اجرایی شدن مر دقیق قانون را نمی‌دهند. در بحث هوای پاک نیز موضوع همین است. بحث هوای پاک از اولویت‌هایی است که کمیسیون کشاورزی و کمیسیون امور داخلی کشور باید با جدیت آن را دنبال کنند.

    نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم این موضوع را به عنوان یک مطالبه جدی از سوی شهرداری‌ها دنبال خواهد کرد. اکنون که در آستانه فصل زمستان هستیم توجه به این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: عوامل متعددی در وقوع پدیده آلودگی هوا موثر است. یکی از آنها استاندارد نبودن خودروهای داخلی و میزان سوخت مازوتی است که وارد هوا می‌شود از سوی دیگر واحدهای صنعتی حومه شهرها و حریم شهرها باعث تشدید این آلایندگی می‌شود.

    وی در ادامه تاکید کرد: محل تاسیس فرودگاه‌ها در اطراف یا داخل کلانشهرها نیز مزید بر علت شده است. راهکارهایی نظیر طرح ترافیک یک گام نهایی برای کنترل این پدیده نیست. صنعت خودروسازی، واحدهای صنعتی و سوخت مصرفی از جمله مواردی است که همگی در این پدیده موثر بوده و هر یک از بخش‌ها باید مسئولیت خود در این حوزه را پذیرا باشند.

    جوکار در پایان گفت: متاسفانه بحث توسعه و پیشرفت بر سلامت در کشور ما اولویت داشته و سلامت عمدتا مغفول واقع می‌شود. برخی از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی برای کاهش هزینه‌های خود حاضر نیستند مسئولیت خود را در این حوزه بپذیرند. اگر با این روند آلایندگی ادامه یابد و برنامه ریزی و مدیریت دقیقی صورت نگیرد سلامت جامعه روز به روز بیشتر تهدید می‌شود. سلامتی را به راحتی نمی‌توان به دست آورد. برنامه ریزی دقیق و اجرای قانون امری اجتناب ناپذیر است که باید کاهش این آلایندگی با جدیت دنبال شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *