×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس WHO از اقدامات ایران در حوزه سلامت تقدیر کرد

  • کد نوشته: 2373
  • آبان 5, 1397
  • وزیر بهداشت در سفر خود به قزاقستان در حاشیه اجلاس چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماآتا، با رئیس سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفتگو کرد. به گزارش گشت و گذار، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت، از اقدامات ایران در زمینه مراقبت های اولیه سلامت و طرح تحول سلامت، قدردانی کرد و آن را الگوی […]

    رئیس WHO از اقدامات ایران در حوزه سلامت تقدیر کرد


    وزیر بهداشت در سفر خود به قزاقستان در حاشیه اجلاس چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماآتا، با رئیس سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفتگو کرد.

    به گزارش گشت و گذار، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت، از اقدامات ایران در زمینه مراقبت های اولیه سلامت و طرح تحول سلامت، قدردانی کرد و آن را الگوی مناسبی برای ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه دانست.

    وی تاکید کرد: همواره مشکلات و چالش های منطقه ای و داخلی کشورها، مانع دسترسی آحاد مردم به سلامت به ویژه در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، یمن و سوریه می شود.

    وی، وضعیت شیوع وبا را در یمن نگران کننده دانست و افزود: حدود یک میلیون نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا شده اند.

    رئیس سازمان جهانی بهداشت، تاکید کرد: هماهنگی های لازم برای برگزاری بهتر اجلاس منطقه ای وزرای بهداشت در تهران انجام خواهد شد و از تلاش های ایران و دستاوردهای خوب ایران سپاسگزاریم.

    سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان نیز از رئیس سازمان جهانی بهداشت دعوت کرد تا با سفر به ایران، از نظام سلامت کشور و نحوه ارائه خدمات بازدید کند.

    همچنین در این دیدار موضوعات و مشکلاتی مانند بیماری های واگیر در منطقه و همکاری ایران با کشورهای منطقه به منظور مقابله با این بیماری ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *