×
×
جدیدترین‌‌ها

پرتغالی‌ها ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ در انتخابات زودهنگام شرکت می‌کنند

  • کد نوشته: 23697
  • آبان 14, 1400
  • یک هفته پس از رد لایحه بودجه ۲۰۲۲ و انحلال پارلمان توسط رئیس جمهوری، پرتغالی‌ها ۳۰ ژانویه سال آتی میلادی در انتخابات زودهنگام شرکت می‌کنند و به این ترتیب شش سال ثبات سیاسی نسبی در این کشور اروپایی پایان می‌یابد.
    پرتغالی‌ها ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ در انتخابات زودهنگام شرکت می‌کنند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، “مارسلو ربلو دی سوسا”، رئیس جمهوری پرتغال در یک سخنرانی تلویزیونی گفت:‌ در چنین شرایطی همواره یک راه حل در دموکراسی وجود دارد و آن این است که تصمیم را به مردم محول کنیم. این تنها راهی است که به پرتغالی‌ها اجازه دهیم تا تصمیم بگیرند در سال‌های آتی چه می‌خواهند.

    متحدان سابق جناح راستی حزب حاکم سوسیالیست پرتغال یعنی بلوک چپ و کمونیست‌ها در کنار احزاب جناح راستی بودجه سال ۲۰۲۲ را رد کردند. رئیس جمهوری هم گفت که رد بودجه حزب حاکم را تنها گذشته است.

    حزب سوسیالیست پرتغال که در سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید، پس از چهار سال اقدامات ریاضتی به رشد اقتصادی مستحکمی دست پیدا کرد.

    رئیس جمهوری پرتغال گفته که مردم این کشور می‌خواستند بودجه در زمانی که این کشور از پاندمی کرونا بهبود می‌یاید، تصویب شود اما حالا که این اتفاق نیفتاده او دیگر چاره‌ای جز انحلال پارلمان و درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام ندارد.

    وی افزود، از آنجا که این انتخابات دو سال زودتر از موعد مقرر قرار است برگزار شود احتمالا کمی پس از سال نوی میلادی انجام می‌گیرد.

    کمی پس از اعلام این خبر، معاون رهبر حزب حاکم گفت که حزبش تلاش کرده تا هر کاری را برای اجتناب از بروز بحران سیاسی انجام دهد و به مردم تاکید کرد تا رای دهند.

    بر اساس نظرسنجی موسسه Aximage، پنجاه و چهار درصد از ۸۰۳ شرکت کننده گفتند که انتخابات زودهنگام برای کشور بد است و ۶۸ درصد نیز بر این باور بودند که هیچ حزبی اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست نمی‌آورد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *