×
×
جدیدترین‌‌ها

واریز ۷.۵میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در نیمه اول امسال

  • کد نوشته: 2356
  • آبان 5, 1397
  • عضو ناظر صندوق توسعه ملی گفت: درنیمه اول سال ۷.۵میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی واریز شده است. محمد حسینی در گفت و گو با گشت و گذار، در خصوص تاثیرتحریم های ۱۳ آبان ماه بر منابع صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: طبق سیاست های ابلاغی و احکام برنامه ششم، بانک مرکزی مکلف است ۳۲ […]

    واریز ۷.۵میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در نیمه اول امسال


    عضو ناظر صندوق توسعه ملی گفت: درنیمه اول سال ۷.۵میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی واریز شده است.

    محمد حسینی در گفت و گو با گشت و گذار، در خصوص تاثیرتحریم های ۱۳ آبان ماه بر منابع صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: طبق سیاست های ابلاغی و احکام برنامه ششم، بانک مرکزی مکلف است ۳۲ درصد از صادرات نفت خام، گاز و میعانات گازی را بعد از وصول به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند.

    عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی افزود: اعتقاد داریم بعد از ۱۳ آبان ماه اتفاقی در مورد صادرات نفت ایران آنگونه که آمریکا نقشه کشیده رخ نخواهد داد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در کل ما هر چقدر نفت چه از نظر قیمت و چه از نظر تعداد بشکه کمتر بفروشیم، خود به خود تاثیر مستقیمی در منابع صندوق توسعه ملی و حتی منابع بودجه ای ما خواهد داشت که امیدواریم با سناریوهایی که دولت برای ۶ ماهه دوم ترسیم کرده شرایط بهتری را برای کشور از لحاظ اقتصادی داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: درواقع با توجه به احتمال کاهش درآمدها، باید از هزینه های مازاد جلوگیری کنیم و انضباط بیشتری را در هزینه ها داشته باشیم.

    حسینی با بیان اینکه تاکنون تکالیف بودجه ای در خصوص منابع صندوق توسعه ملی تامین شده است، گفت: بر اساس مصوبه سران سه قوه، برنامه ای برای جبران فاصله بین ۲۰ تا ۳۲ درصد (از صادرات) جهت رفع مشکلات حیاتی در ۵ ماهه دوم در نظر گرفته شده است و مابقی نیز سعی شده براساس رویه سابق به افراد متقاضی داده شود.

    عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در ۶ ماهه ابتدایی سال ورودی صندوق مثبت بوده و حدود ۷.۵ میلیارد دلار سهم صندوق واریز شده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش قابل قبولی داشته ایم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *