×
×
جدیدترین‌‌ها

پارلمان سوریه:
مواضع دمشق در دفاع از آرمان فلسطین قاطع و اصولی است

  • کد نوشته: 23359
  • آبان 11, 1400
  • پارلمان سوریه بر حمایت همه جانبه برای تحقق آرمان فلسطین تاکید کرد و گفت که تجاوز و محاصره علیه سوریه تلاش‌های مذبحوانه برای بی ثبات کردن مواضع قاطع و اصولی دمشق در قبال ملت فلسطین بوده است که ناکام می‌ماند.
    مواضع دمشق در دفاع از آرمان فلسطین قاطع و اصولی است

    به گزارش نخست نیوز ، پارلمان سوریه بر ادامه حمایت این کشور از مردم فلسطین تا احیای کامل حقوق مشروع آنها تاکید کرد و گفت که دمشق از همه طرق و ابزارها برای دستیابی ملت فلسطین به راه حلی عادلانه و جامع برای آرمان خود مطابق با قطعنامه‌های بین المللی و حقوق بین الملل پشتیبانی می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، پارلمان سوریه در بیانیه‌ای به مناسبت یکصد و چهارمین سالگرد صدور اعلامیه شوم بالفور گفت: این وعده دروغ را کسانی که حقی ندارند به کسانی که لیاقت آن را ندارند داده‌اند و نقض آشکار اساسی‌ترین استانداردهای حقوق بین الملل است.

    پارلمان سوریه گفت: آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد بازتابی از پیامدهای این وعده‌ای است که بریتانیا در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ از طریق آرتور بالفور، وزیر امور خارجه وقت خود به جنبش جهانی صهیونیسم داد،که شامل ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین عربی فلسطین بود، جایی که مردم عربی فلسطین در معرض شدیدترین اشکال ظلم و ستم صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.

    در ادامه این بیانیه آمده است: امروز رژیم صهیونیستی به اعمال وحشیانه خود برای به زانو درآوردن ملت فلسطین ادامه می‌دهد و هر گونه تلاشی برای دستیابی به راه حل مساله فلسطین را ناکام می‌گذارد و در این مسیر، قدرت‌های استعماری و امپریالیسم جهانی و در راس آن آمریکا دیکته‌ها و شروطی را بر ملت فلسطین اعمال می‌کند.

    در این بیانیه تاکید شده است: آرمان فلسطین همیشه اولین مساله مرکزی سوریه بوده است و این همان چیزی است که دلایل حمله تجاوزکارانه تروریستی و اقدامات ظالمانه و تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه همه جانبه علیه شهروندان سوری طی سال‌های گذشته را توضیح می‌دهد، تلاش‌های مذبوحانه‌ای که برای بی ثبات کردن مواضع قاطع و اصولی در قبال آرمان فلسطین صورت گرفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *