×
×
جدیدترین‌‌ها

تمامی طرفین برجام باور دارند حرف ایران منطقی است

  • کد نوشته: 23334
  • آبان 11, 1400
  • یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است: اگر قرار است برجام اجرا شود باید واو به واو اجرا شود، اگر می خواهند ایران به تعهداتش عمل کند آن ها هم باید عمل کنند.
    تمامی طرفین برجام باور دارند حرف ایران منطقی است

    به گزارش نخست نیوز ، عماد آبشناس  در ارزیابی خود از گفت‌وگو ها برای آغاز مذاکرات برجامی گفت: ایران توافق هسته‌ای را امضا کرده و خود را ملزم به تعهدات دانسته و پایبند است در صورتی که طرف مقابل تاکنون به تعهداتش عمل نکرده است.
    وی تصریح کرد: بنابراین تصور این که ایران بخواهد مجددا به سمت توافق دیگری برود وجود ندارد، ایران به تعهداتش طبق توافق عمل کرده در حالی که نه فقط آمریکا بلکه اروپایی ها پایبند نبودند. ایران تا به این لحظه درون توافق هسته ای است تنها تعهداتش را کاهش داده در حالی که آمریکایی ها از برجام خارج شدند.
    این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر این که دلیل سخت شدن و مشکل کار، آمریکایی ها هستند، گفت: آنها بازی در آورده و نمی خواهند تعهداتشان را اجرا کنند، بنابراین اگر بپذیرند که به تعهدات عمل می کنند چه تضمینی وجود دارد که مجددا خلافش رفتار نکنند در این صورت ایران باید چه واکنشی و عملی داشته باشد. آن ها باید قبول کنند هر لحظه تعهدات را اجرا نکنند ایران بتواند در مقابل تعهداتش را کاهش دهد.
    آبشناس افزود : تمامی طرف ها از اروپایی ها تا روس ها و چینی ها باور دارند که حرف ایران منطقی است و درست نیست که ایران تعهداتش را اجرا کند ولی آمریکا زیر بار نرود.
    وی ادامه داد: با توجه به این دیدگاه فعلا به سمت گفت وگوهای جدید می رویم و در صورتی که اتفاقی پیش نیاید اساس گفت وگوهای جدید بر این است که ایران به تعهداتش به شکلی عمل می کند که آمریکا عمل کند.
    یک کارشناس مسائل بین الملل همچنین بیان کرد: بحث شروع مذاکرات مهم نیست، مهم این است که مبنای کار چه باشد، اگر قرار است برجام اجرا شود باید واو به واو اجرا شود، اگر می خواهند ایران به تعهداتش عمل کند آن ها هم باید هم عمل کنند.
    وی در پایان اظهار داشت: اگر احیانا اروپایی ها نتوانند به نتیجه برسند باید یکسری مفاد در برجام تغییر کند و یا تبصره ای اضافه شود در صورتی که آمریکا یا اروپا مفاد را اجرا نکردند ایران هم در مقابل واکنش داشته باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *