×
×
جدیدترین‌‌ها

نخست وزیر لبنان:
از تصمیم مقامات سعودی متاسفیم

  • کد نوشته: 23056
  • آبان 7, 1400
  • نخست وزیر لبنان با ابراز تاسف شدید از تصمیم مقامات سعودی در مهلت دادن به سفیر لبنان برای ترک ریاض و فراخواندن سفیر خود از بیروت گفت که امیدوار است که ریاض در این تصمیم تجدید نظر کند.
    از تصمیم مقامات سعودی متاسفیم

    به گزارش نخست نیوز ، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان از تصمیم امروز عربستان سعودی و اقداماتی که در قبال لبنان انجام داده است، ابراز تاسف کرد.

    عربستان سعودی روز جمعه به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کرده و واردات تمامی کالاهای لبنانی به این کشور را نیز متوقف کرد. عربستان سعودی همچنین سفیر خود در بیروت را فراخوانده است.

    تنش‌ها میان سعودی‌ها و لبنان پس از آن افزایش یافت که نقل قولی از وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن منتشر شد.

    جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان قبل از ورود به کابینه میقاتی یک مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی بوده است که در برنامه‌ای تلویزیونی معروف به «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرده بود.

    به گزارش پایگاه خبری لبنان 24، میقاتی شامگاه جمعه در بیانیه‌ای گفت:ما همواره مخالفت خود را با هرگونه توهین به عربستان سعودی اعلام کرده‌ایم و در دوره گذشته خواهان اصلاح کاستی‌ها در روابط بین دو کشور برادر بوده‌ایم و در بیانیه وزارتی تاکید کرده‌ایم که یکی از اولویت‌های دولت ما باید تلاش برای احیای روابط تاریخی بین لبنان و برادران عرب آن باشد.

    میقاتی افزود: ما دو روز پیش هم تاکید کردیم که موضع جورج قرداحی که قبل از تصدی منصب وزارتی او بیان شده بیانگر نظر دولت نیست و ما بر اهتمام خود بر روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج(فارس) تاکید کردیم و ابراز امیدواری کردیم که روابط لبنان و عربستان سعودی به طور خاص و لبنان و کشورهای عربی به طور کلی قدرت خود را باز یابند.

    میقاتی افزود: ما عمیقا از تصمیم عربستان سعودی متاسفیم و امیدواریم که رهبری این کشور با دوراندیشی خود در این تصمیم تجدید نظر کند و ما نیز به نوبه خود با تمام تلاش و پشتکار به کار خود برای رفع ایرادات مورد شکایت ادامه خواهیم داد و به آنچه که باید پرداخته شود، رسیدگی می‌کنیم.

    وی افزود: ما ضمن احترام به سلمان بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین و محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی، مخالفت قاطع خود را با هر چیزی که به روابط عمیق میان دو کشور آسیب می‌زند اعلام می‌کنیم؛ روابط برادرانه با عربستان سعودی که همواره در مواجهه با چالش‌های بزرگ طی دهه‌ها در کنار مردم لبنان بوده است .

    نخست وزیر لبنان در پایان این بیانیه تاکید کرد: ما همچنین از رهبران برادر عرب می‌خواهیم که برای غلبه بر این بحران و حفظ انسجام عربی در این شرایط حساسی که کشورها و ملت‌های ما تجربه کرده‌اند، تلاش و کمک کنند و ما نیز به برقراری تماس‌ها برای رسیدگی به این بحران و پیامدهای آن ادامه می‌دهیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *