×
×
جدیدترین‌‌ها

طرح روسیه و آمریکا برای کاهش تهدیدات از طریق قواعد سایبری

  • کد نوشته: 22243
  • مهر 27, 1400
  • روسیه و آمریکا پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون امنیت سایبری را تهیه کرده‌اند که تاکید دارد تصویب قواعد داوطلبانه رفتار مسئولانه در این حوزه، تهدیدات علیه صلح و ثبات بین‌المللی را کاهش خواهد داد.
    طرح روسیه و آمریکا برای کاهش تهدیدات از طریق قواعد سایبری

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، این سند احتمالا در ماه دسامبر به رای گذاشته شود.

    در این سند آمده است: حمایت از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای اهداف صلح‌آمیز و جلوگیری از درگیری‌های ناشی از استفاده از این فناوری‌ها به نفع تمامی کشورهای جهان است.

    در همین حال، پیش‌نویس این قطعنامه اشاره دارد که تعدادی از کشورها مشغول ساخت و توسعه توانایی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اهداف نظامی هستند و استفاده از این فناوری‌ها در درگیری‌های آتی بسیار محتمل است.

    مسکو و واشنگتن ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است از این فناوری‌ها و ابزارها به طور بالقوه برای اهدافی که با اهداف حفظ ثبات و امنیت بین‌المللی ناسازگار هستند، استفاده شود و احتمالا بر درستی زیرساخت‌های کشورها تاثیر منفی می‌گذارد. روسیه و آمریکا معتقدند که جلوگیری از استفاده از منابع یا فناوری‌های اطلاعات برای اهداف تروریستی یا جنایتکارانه، امری ضروری است.

    در این بیانیه آمده است: طرفین تاکید دارند که قواعد داوطلبانه و غیرالزام‌آور رفتار مسئولانه دولتی می‌تواند خطرات برای صلح، ثبات و امنیت بین‌المللی را کاهش دهد.

    در همین حال، نویسندگان این سند تاکید دارند که در صورت لزوم، قواعد بیشتر می‌توانند در طول زمان ایجاد شوند.

    روسیه و آمریکا پیش‌نویس این قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون امنیت سایبری را تهیه کرده و از تمامی کشورها دعوت کردند تا به قوانین رفتار دردر فضای سایبری که در گزارشات کارگروه و گروه کارشناسان دولتی مطرح شده، بپیوندند.

    برچسب ها آمريكا روسيه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *