×
×
جدیدترین‌‌ها

غربالگری در ایران و به ویژه لرستان ضعیف است

  • کد نوشته: 22210
  • مهر 27, 1400
  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: غربالگری در ایران و به ویژه لرستان ضعیف است.
    غربالگری در ایران و به ویژه لرستان ضعیف است

    به گزارش نخست نیوز ، دکتر یحیی ابراهیمی اظهار کرد: دو مقوله سلامت و امنیت باید اولویت حاکمیت باشد چراکه سلامت مردم از اهمیت بسزایی دارد.

    وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت جزو اولویت‌های کمیسیون بهداشت است، بیان کرد: خیلی از افرادی که نابارور هستند به خاطر وقفه انداختن در باروری است و این تاخیر سبب شده که زوجها دچار ناباروری شوند.

    عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: باید زوجین در مراکز آموزشی و مشاوره‌ای آموزش‌های لازم را کسب و پس از ازدواج بلافاصله فرزند دار شوند.

    ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از منویات مقام معظم رهبری افزایش جمعیت است، افزود: در این راستا با تلاش‌هایی که در مجلس صورت گرفت موفق شدیم که هزینه‌های ناباروری زوجین را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و این قدم مهمی است که اعتبار آن در بودجه نیز لحاظ شده است.

    وی تاکید کرد: پیامدهای ناباروری نظیر مشکلات روحی و روانی را باید در جامعه بررسی کرد چراکه برای این قشر مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌کند.

    عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه غربالگری در ایران و به ویژه لرستان ضعیف است، افزود: مردم باید به سلامت خود اهمیت بدهند به عنوان نمونه، مردان بعد از چهل سالگی بیماریابی پروستات را هر ۱۰ سال یکبار انجام دهند.

    ابراهیمی گفت: همچنین مردان بالای ۵۰ سال برای اطمینان از سلامت خود باید کونولوسکوپی انجام دهند.

    وی بیان کرد: همچنین ضرورت دارد که بانوان نیز به سلامت خود اهمیت بیشتری دهند و در سنین بالای ۴۰ سال تست عارضه‌یابی سرطان سینه را انجام دهند.

    عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاسیس مراکز پیشگیری می‌تواند از بروز بسیاری از کانسرها در بین زنان و مردان جلوگیری کند البته مردم نیز باید به سلامت خود در این راستا بیشتر اهمیت دهند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *