×
×
جدیدترین‌‌ها

نامه مونسان و آخوندی به روحانی

  • کد نوشته: 2137
  • آبان 1, 1397
  • مدیرکل حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی گفت:رئیس سازمان میراث فرهنگی و آخوندی در نامه ای به رئیس جمهور نوشته اند که مصوبه واگذاری بناها به شهرداری ها پس گرفته شود. سید هادی احمدی روئینی سرپرست اداره کل حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی درباره مصوبه کمیسیون کلانشهرها و واگذاری بناهای تاریخی به […]

    نامه مونسان و آخوندی به روحانی


    مدیرکل حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی گفت:رئیس سازمان میراث فرهنگی و آخوندی در نامه ای به رئیس جمهور نوشته اند که مصوبه واگذاری بناها به شهرداری ها پس گرفته شود.

    سید هادی احمدی روئینی سرپرست اداره کل حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی درباره مصوبه کمیسیون کلانشهرها و واگذاری بناهای تاریخی به شهرداری ها به گشت و گذار گفت: ما همین حالا نیز در حال مشارکت در مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی با شهرداری ها هستیم. شهرداری هایی که علاقه مند هستند با رعایت شرایط ،بناهای تاریخی را در اختیار می گیرند تا مرمت و بهره برداری کنند.

    وی افزود: ما سه نوع بنای تاریخی در این ارتباط داریم یکی آنهایی است که شهرداری مالک آنهاست یا بناهایی که در اختیار اشخاص قرار دارد و یا اینکه سازمان میراث فرهنگی مالک است. در هر سه نوع هم با شهرداری ها کار می کنیم. در حوزه بناهایی که در اختیار شهرداری هست ما مشکلی نداریم آنها می توانند زیر نظر سازمان میراث فرهنگی از بناهای خود بهره برداری کنند. اگر مالکان با شهرداری ها کار کنند نیز مشکلی نیست. اما درباره بناهایی که مالکشان ما هستیم این محدودیت وجود دارد که به نهاد دولتی دیگر واگذار نشود. اما در قانون، شهرداری ها نهاد عمومی هستند و ما بازهم بدون اینکه مصوبه جدیدی وجود داشته باشد در حال کار مشترک با شهرداری ها هستیم. اما اینکه چرا وقتی یک قانونی وجود دارد دوباره مصوبه ای برای آن ترتیب داده می شود جای سوال است. چون نیازی به این قانون نیست ولی وقتی آن را می گذاریم ممکن است از آن سواستفاده شود.

    احمدی بیان کرد: این مصوبه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و در حد پیشنهاد شورا عالی کلان شهرها بوده که دبیرش وزیر کشور است و سازمان میراث فرهنگی نیز عضوش نیست. رئیس جمهور آن را امضا کرده تا به مجلس برود. اما رئیس سازمان میراث فرهنگی و آخوندی وزیر سابق راه به عنوان دو نهاد مرتبط، نامه ای به رئیس جمهور نوشته اند تا آن طرح پس گرفته شود.

    احمدی بیان کرد: این نامه چند روز پیش با این مضمون که ضرورتی به وجود آن نیست نوشته شده است. ما اکنون با تعداد زیادی از شهرداری ها کار می کنیم در کلانشهرها چون قدرت شهرداری ها بیشتر از سازمان میراث فرهنگی است شاید با شهرداری هاخوب نباشیم. اما بسیاری از شهرداری ها نیز با سازمان میراث فرهنگی در همکاری خوبی به سر می برند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *