×
×
جدیدترین‌‌ها

اولین نشست دفتر سیاسی حماس در قاهره برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 21163
  • مهر 12, 1400
  • هیاتی از کادر رهبری حماس وارد قاهره پایتخت مصر شده است تا ضمن برگزاری نخستین نشست دفتر سیاسی این جنبش پس از انتخابات داخلی اخیر آن، با مقامات مصری درباره موضوع مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی رایزنی کند.
    اولین نشست دفتر سیاسی حماس در قاهره برگزار می‌شود

    به گزارش نخست نیوز ، قرار است امروز دوشنبه نخستین نشست دفتر سیاسی جدید حماس در قاهره برگزار شود.

    به گزارش فلسطین الیوم، این نخستین نشست دفتر سیاسی حماس از زمان برگزاری انتخابات داخلی اخیر این جنبش در سطح رهبرانش در سه منطقه غزه، کرانه باختری و خارج فلسطین است.

    حماس انتخابات داخلی خود را در این سه منطقه در چند مرحله و در مقطع بین فوریه و ژوئیه گذشته برگزار کرد.

    هیاتی از کادر رهبری حماس شامگاه شنبه نوار غزه را از طریق گذرگاه زمینی رفح به سمت قاهره ترک کرد با با مقامات ارشد مصری دیدار داشته باشد.

    مقامات حماس قرار است با عباس کامل رئیس اطلاعات مصر دیدار کنند تا به بررسی مسائل مشترک و اوضاع در نوار غزه بپردازند.

    اسماعیل هنیه رئیس حماس و روسای این جنبش یعنی یحیی السنوار در غزه، صالح العاروری در کرانه باختری و خالد مشعل در خارج و اعضای دفتر سیاسی این جنبش از حاضران در هیات مذکور هستند.

    احتمال می رود به زودی مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی تحت نظارت مصر به شکلی که چند ماه پیش برگزار شد از سر گرفته شود تا به طور مفصل به موضوع مبادله اسرا پرداخته شود آن هم در شرایطی که دیدگاه های مختلفی درباره اسرایی که قرار است آزاد شوند وجود دارد.

    رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ ۱۲ روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد. در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند، امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

    بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *