×
×
جدیدترین‌‌ها

طولانی‌ترین کابل برق زیردریایی جهان آغاز به کار کرد

  • کد نوشته: 21044
  • مهر 11, 1400
  • یک کابل برق زیردریایی به طول ۴۵۰ مایل (۷۲۴ کیلومتر) که انگلیس و نروژ را به یکدیگر متصل می کند، فعالیت تجاری را آغاز کرد و به این دو کشور اجازه داد انرژی تجدیدپذیر را مبادله کنند.
    طولانی‌ترین کابل برق زیردریایی جهان آغاز به کار کرد

    به گزارش نخست نیوز  ، با آغاز فعالیت طولانی‌ترین کابل برق زیردریایی جهان که شبکه برق کشورهای نروژ و انگلیس را به هم متصل می کند، نیروی تجدیدپذیر تولید شده در نروژ برق خانه های انگلیسی را تامین خواهد کرد. این کابل همچنین اجازه می دهد نیروی بادی فراوان زمانی که توربینهای بادی میزان بالایی برق در شرایط بادی تولید می کنند اما تقاضای داخلی اندکی وجود دارد، به نروژ صادر شده و برق خانه های این کشور را تامین کند.

    این به معنای آن است که شبکه نیروی نروژ می تواند آب مورد نیاز کارخانه های برق آبی را در ذخایر آبی وسیع این کشور برای استفاده در زمان دیگری نگه دارد.

    لینک دریای شمال به ارزش ۱.۴ میلیارد پوند سرمایه گذاری مشترکی بین شبکه ملی برق انگلیس و اپراتور سیستم نروژی استات نت بوده و به کاهش مصرف سوختهای فسیلی برای تولید نیرو در انگلیس کمک می کند.

    شبکه ملی نیروی انگلیس اعلام کرد این پروژه مانع انتشار ۲۳ میلیون تن کربن تا سال ۲۰۳۰ می شود.

    کابلهای پهن شش اینچی فعالیتشان را با حداکثر ظرفیت ۷۰۰ مگاوات آغاز می کنند و به تدریج ظرفیت کامل این لینک را در مدت سه ماه به ۱۴۰۰ مگاوات افزایش می دهند. فعالیت این پروژه در ظرفیت کامل، برق پاک برای تامین نیاز ۱.۴ میلیون خانه انگلیسی فراهم خواهد کرد.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، گِرِگ هندز، وزیر انرژی، رشد پاک و تغییرات اقلیمی انگلیس گفت: همچنان که آماده میزبانی نشست کاپ ۲۶ سازمان ملل متحد می شویم این شراکت پیشگام در وهله نخست نشان می دهد همکاری بین المللی تا چه حد در کمک به رسیدن به اهداف کربن خنثی و فراهم کردن انرژی تجدیدپذیر برای میلیونها خانه انگلیسی اهمیت خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *