×
×
جدیدترین‌‌ها

نصیرایی:
بی‌توجهی به ورزش همگانی کشور را با بحران روبرو می‌کند

  • کد نوشته: 20907
  • مهر 10, 1400
  • سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تشریح میزان اهمیت ورزش همگانی در جامعه گفت: متاسفانه کم توجهی به ورزش همگانی مشکلاتی را برای جامعه ما ایجاد کرده است، این بی‌توجهی و یا کم توجهی می‌تواند ما را در آینده ای نزدیک با بحران روبرو کند.
    بی‌توجهی به ورزش همگانی کشور را با بحران روبرو می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی ، با تاکید بر توجه بیشتر به ورزش همگانی در کشور عنوان کرد: متاسفانه کم توجهی به ورزش همگانی مشکلاتی را برای جامعه ما ایجاد کرده است، این بی‌توجهی و یا کم توجهی می‌تواند ما را در آینده ای نزدیک با بحران روبرو سازد، این عدم توجه به حوزه ورزش موجب می‌شود ما در آینده برای حوزه درمان بیشتر هزینه کنیم، بر همین اساس می‌توان با هزینه کرد کمتر و توجه بیشتر به حوزه ورزش از ایجاد خیلی از بیماری ها و گرفتاری ها پیشگیری کنیم.

    وی افزود: متاسفانه توجه به ورزش همگانی در کشور بسیار ضعیف است، اما خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۰ در این حوزه توجه خوبی شکل گرفت، امیدواریم عدد و رقمی که در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد برای سال بعد تقویت شود، از سوی دیگر نیاز است که رسانه ها هم به این مهم توجه لازم را داشته باشند و با فعالیت رسانه ای خود گام مؤثری در جهت فضاسازی در این بخش بردارند.

    سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: همه بخش ها در این حوزه مسئولیت دارند، هم در حوزه سیاست‌گذاری های کلان و هم در بخش های مختلف اجرایی. ما باید در بحث سیاستگذاری ها، حمایت ها و اعتبارات ابعاد مختلف این حوزه را مورد توجه قرار بدهیم، برای مثال تمام دستگاه ها باید موظف شوند بخشی از اعتبارات و منابع خود را به حوزه ورزش کارمندان و خانواده کارمندان اختصاص دهند، ما معتقدیم کارمندان، خانواده ها، دانش‌آموزان، دانشجویان ما و تمامی اقشار جامعه باید به بحث ورزش همگانی توجه لازم را داشته باشند.

    نصیرایی اضافه کرد: ما در این حوزه عقب هستیم و این حوزه نیازمند کار جدی تری است، ویروس کرونا هم در این حوزه بی‌تاثیر نبوده است، در این مدت به واسطه شیوع این ویروس فعالیت های جسمی افراد کاهش پیدا کرده است و این خود آسیب های جدی به دنبال دارد پس ضرورت دارد ما به این حوزه به صورت جدی بپردازیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *