×
×
جدیدترین‌‌ها

حال و هوای اربعین حسینی (ع)؛ پرچم «حاج قاسم» بر دوش زائران در بین‌الحرمین

  • کد نوشته: 20492
  • مهر 3, 1400
  • جمعیت انبوه حاضران در کاروان زیارتی سازمان الحشد الشعبی با بر دوش گذاشتن پرچم‌های بزرگ منقش به تصاویر شهیدان حاج قاسم و المهندس در بین‌الحرمین، یاد این شهدا را زنده نگاه داشتند.
    حال و هوای اربعین حسینی (ع)؛ پرچم «حاج قاسم» بر دوش زائران در بین‌الحرمین

    به گزارش نخست نیوز ، همزمان با نزدیک شدن زیارت اربعین حسینی (ع)، در حالی که عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) از سراسر عراق و برخی کشورهای خارجی با وجود محدودیت‌های کرونایی، همچون سالهای گذشته در حال پیاده روی به سوی حرم مطهر آن حضرت در کربلای معلی هستند، کربلای معلی این روزها میزبان هزاران زائری است که مانند سالهای پیش، زودتر خود را برای زیارت حرم مطهر سومین امام شیعه، رسانده‌اند.

    سازمان الحشد الشعبی عراق که به اعلام وزیر دفاع عراق، امسال نیز، یکی از ارکان اساسی تامین امنیت مراسم اربعین حسینی است، علاوه بر ایفای نقش امنیتی و خدماتی برای زائران کربلای معلی، امسال با کاروان زیارتی تحت عنوان «امه الحشد» عزاداری می‌کند.

    امسال، دومین سالی است که «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی در جمع خیل عظیم عاشقان حسین (ع) در بین‌الحرمین حضور ندارند اما یاد ایشان مانند سال گذشته در این مکان مقدس زنده نگاه داشته شد.

    جمعه (دیروز، ۲۴ سپتامبر)، بین‌الحرمین و حرم مطهر امام حسین (ع) شاهد عزاداری پرشور و باشکوه خیلی عظیمی از حاضران در این کاروان حسینی بود، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و مقاومت با حمل پرچم‌های بزرگ منقش به تصاویر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، چسباندن تصاویر این شهدا بر لباسهایشان و در دست داشتن پرچم‌های الحشد الشعبی و پلاکاردهای فرمانده شهید پیروزی بر داعش، تصاویر زیبایی را در این مکان مقدس ثبت کردند.

    از سوی دیگر هنوز، عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) از سراسر عراق، با وجود محدودیت‌های کرونایی، همچون سالهای گذشته  در مسیرهای مختلف در حال پیاده روی به سوی حرم سومین امام شیعیان هستند.

    هر چند که امسال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفر عاشقان و شیعیان جهان به کربلای معلی محدود است و به اعلام  آستان قدس حسینی و عباسی (علیهما السلام) تنها برای ۵۹ موکب عربی و خارجی مجوز صادر شده، اما شیعیان و عاشقان عراقی از شهرهای مختلف در حال حرکت به سمت کربلاء هستند و امسال نیز به رسم هر ساله، موکب‌های پذیرایی از زوار در این مسیر آماده خدمت به زائران هستند.

    ز

    پ

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *