×
×
جدیدترین‌‌ها

گفتگوی نخست با یک مدیر کارآفرین و دغدغه مند
آن سوی آب ها هیچ خبری نیست !

  • کد نوشته: 20302
  • مهر 1, 1400
  • مهندس ذاکر تبریزی یکی از مدیران کارآفرین و موفق در استان خراسان رضوی است .
    آن سوی آب ها هیچ خبری نیست !

    به گزارش نخست نیوز ،محمدباقر عطاریانی :  سال ها در خارج از کشور تحصیل کرده و رنج دوری از وطن را تحمل کرده و می داند مهاجرت ، کار ساده ای نیست و از سوی دیگر معتقد است که در آن سوی آب ها هیچ خبری نیست . طبیعت گرد است و از جلوه های طبیعت ؛ الهام می گیرد. اولویت زندگی و کار خود را تعهد می داند و مهم ترین هدف او ترویج فرهنگ تعهد بین نیرو انسانی است. بهترین هدیه برای او ؛ کتاب خوب است و ورزش را جزلاینفک زندگی می داند .مهندس مجتبی ذاکر تبریزی مدیرعامل شرکت سراج قطعه توس امروز باپشتکار ، تلاش و سخت کوشی ، ضمن راه اندازی یک واحد تولید قطعات خودرو همواره به دنبال ایجاد آینده ای روشن در عرصه تولید است.
    دغدغه‌های یک تولید کننده
    مهندس ذاکر تبریزی همچون بسیاری از مدیران عرصه تولید با دغدغه ها و نگرانی هایی روبروست.وی به خبرنگار نخست گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگ ما نبود انگیزه و مهارت بین نیروها است و ضمن این که تاب آوری لازم را نداشته و گویی ناامید هستند. ادامه وضع موجود باعث می شود تا در آینده نزدیک به عنوان گران ترین نیروی کار منطقه معرفی شویم و این زنگ خطر برای سرمایه گذاری محسوب می شود.امروز باید گروهی همدل و همفکر گام بردارند تا فرایند ها در آموزش و پرورش و آموزش عالی .
    آن سوی آب ها خبری نیست
    مهندس ذاکرتبریزی که سال ها در غربت ، تحصیل و تلاش کرده در مورد مهاجرت و علاقه نسل جوان به مهاجرت گفت : امروز با چالش مهاجرت مواجه هستیم به گونه ای که حتی نیروهای معمولی و ساده ما دنبال مهاجرت هستند.شاید دلیل این قضیه وضعیت موجود فضای کار ، مسوولیت ها و شرایط خوب کاری است لذا باید زیرساخت ها را تعریف کرد.
    امروز فقدان فرهنگ تعهد بزرگ ترین چالش نیرو انسانی است و سرخوردگی و ناامیدی از دلایل آن است و متاسفانه همه می خواهند مهاجرت کنند اما اگر به زیرساخت ها توجه کنیم ، آینده را ساخته ایم. بسیاری از کشورهای آسیا شرقی و آفریقایی به زیرساخت های توجه کرده اند و درحال‌توسعه هستند و در سال 2050 وضع آن ها از سایرین بهتر خواهد بود.
    تغییر باید ابدا از مدیران آغاز شود
    وی در ادامه ، پرهیز و دوری از نگاه سنتی را خاطرنشان کرد و گفت : یکی از چالش های ما ، نگاه سنتی است که باعث شده ارزش افزوده و برند آگاهی مورد بی مهری و بی توجهی قرار گیرد و می بینیم که یک سازمان در اوج خود ، ناگهان متوقف می شود. معتقدم در عصر حاضر ، تغییر باید در ابتدا از مدیران آغاز شود و نیازمند فرهنگ سازی در این عرصه هستیم . یک مدیر موفق ؛ مسوولیت پذیراست و به قوانین احترام می‌گذارد و نباید زیاده خواه باشد. دراینحال باید فرهنگ تعهد را میان شرکت ها ترویج کنیم و کاری کنیم که رفتار یک مدیر و کارگر و کارمند با تعهد به یک عادت تبدیل شود.
    توجه به آموزش
    مهندس ذاکر تبریزی معتقد است آموزش یک سرمایه گذاری با ارزش است و در این عرصه باید از بهترین اساتید استفاده کرد. وی گفت : آموزش یعنی سرمایه گذاری و با ارزش ترین موضوع در تولید و … توجه به آموزش ها است. برای ایجاد روابط حسنه ، مذاکره ، رشد ، توسعه و حتی توسعه شخصی و اجتماعی باید به آموزش ها توجه کرد.
    در واحد تولیدی ما برای نیل به اهداف متعالی همواره به کتاب و کتابخوانی ناکید کرده ام. امروز بهترین هدیه برای من معرفی کتاب خوب است و درمحل کار نیز به توسعه فردی اهمیت می دهم لذا با ایجاد یک کتابخانه و دسترسی کارگران به حدود 200 جلد کتاب سعی کرده ام فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهم.
    آینده نگری
    وی در خاتمه با بیان این مطلب که باید از نگاه سنتی در عرصه تولید دوری کرد گفت : با توسعه و تداوم فعالیت ما دنبال پلان دانش بنیان هستیم. در این حال از توجه به افراد با انگیزه نیز غافل نبوده ایم و مسیر خوب و روشنی را در این عرصه پیش رو داریم.
    ایده های خوبی داریم و با وجود این که سایرین در بحث اعتبار با مشکل روبرو بوده اند ، ما در این حوزه مشکلی نداشته ایم . اکنون در واحد تولیدی ما 30 نفر مشغول به کار هستند و بخش داخلی و بازرگانی شرکت نیز بسیار فعال است. مهم ترین هدف ما در عرصه تولید ، توجه به ارزش افزوده است و کمترین چالش را داشته ایم .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *