×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگزاری بیست ویکمین جشنواره بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ استان خراسان رضوی

  • کد نوشته: 19778
  • شهریور 27, 1400
  • دومین جلسه شورای سیاستگزاری بیست ویکمین جشنواره بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ استان خراسان رضوی برگزارشد.
    برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگزاری بیست ویکمین جشنواره بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ استان خراسان رضوی

    به گزارش نخست نیوز ، در این جلسه که به میزبانی اتحادیه صنف صنعت چاپ استان وباحضورافشین تحفه گرمعاون فرهنگی ورسانه ای،مغانی رئیس اتحادیه،مدیرشانه چی سرپرست اداره امورچاپ ورضازاده نایب رئیس اتحادیه برگزارگردیدپس از ارائه گزارش مسئولین کمیته ها،درخصوص مکان برگزاری جشنواره بیست ویکم ، نحوه انتخاب برگزیدگان ، مدعوین ومیهمانان ونیزجدول برنامه های مراسم تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
    یست ویکمین جشنواره روزملی صنعت چاپ استان خراسان رضوی روز پنجشنبه اول مهرماه ۱۴۰۰درمحل یکی از مراکز چاپی واقع درشهرک صنعتی طوس وبا رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار خواهدشد.
    افشین تحفه گر در این جلسه گفت:اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد بررسی قرار می گیرد.از طرفی شناخت و میزان تاثیر گذاری عوامل موثر بر صادرات غیر نفتی میتواند به رشد و صادرات کمک کند.
    بر اساس تحقیقات بعمل آمده در سطح جهانی نرخ ارز واقعی و سرمایه گذاری زیر ساختها و نیز رفع موانع در حوزه صادرات تاثیر مثبت و معنی داری بر عرضه صادرات دارد.و از این میان صادرات محصولات فرهنگی به ویژه محصولات چاپی میتواند در توسعه زیر ساختها،رفع بیکاری و ایجاد فرصتهای مناسب برای اشتغال جوانان بوجود آورد.
    مقام معظم رهبری در چند ساله اخیر تاکید فراوان بر توجه به تولید و رونق آن دارند،و از تولید به عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی نام میبرند.البته که رونق تولید بدون رفع موانع دست و پا گیر آن امکان پذیر نمیباشد.
    وی در ادامه افزود:استان خراسان رضوی با بهره مندی از توان تخصصی بالا در اقتصاد ،فرهنگ و تولید محصولات چاپی و نیز مجاورت با کشورهای افغانستان،ترکمنستان میتواند نقش موثر و مولدی در اقتصاد ایفا نماید .تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و بیکاری پشتیبانی،حمایت و توجه به رفع موانع تولید است.صنعت چاپ بعنوان صنعت مادر نیازمند توجه جدی در اصلاح ساختار،بازسازی و نو سازی ناوگان،تسهیل در ایجاد بازارهای منطقه و فراهم نمودن مواد اولیه لازم است،تقدیر و توجه به صنعت چاپ‌،توجه به همه صنایع تولیدی میباشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *