×
×
جدیدترین‌‌ها

پنج فایده خوردن خرما

  • کد نوشته: 19731
  • شهریور 25, 1400
  • به گزارش نخست نیوز ، خرما علاوه بر طعم عالی، حاوی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها همچنین: سرشار از پلی فنول. پلی فنول ها ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که می توانند بدن را از التهاب محافظت کنند. خرما بیش از سایر میوه ها و سبزیجات دارای پلی فنول است. جایگزین شیرینی های […]

    پنج فایده خوردن خرما

    به گزارش نخست نیوز ، خرما علاوه بر طعم عالی، حاوی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها همچنین:

    سرشار از پلی فنول. پلی فنول ها ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که می توانند بدن را از التهاب محافظت کنند. خرما بیش از سایر میوه ها و سبزیجات دارای پلی فنول است.

    جایگزین شیرینی های بدون کالری. خرما می تواند دندان شیرین فرد را راضی کند و در عین حال مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B-6 و آهن را نیز تأمین کند.

    سرشار از فیبر. فقط چند عدد خرما 12 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه فرد را تأمین می کند. فیبر به فرد کمک می کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کند.

    پتاسیم زیاد. خرما پتاسیم زیادی دارد که الکترولیتی است که بدن برای سلامتی قلب به آن احتیاج دارد. پتاسیم همچنین به عضله و پروتئین در بدن کمک می کند.

    عالی برای تعویض ها. افراد می توانند شکر، چیپس شکلات یا آبنبات موجود در دستورالعمل های پخت را با خرماها جایگزین کنند تا اطمینان حاصل کنند که به جای قندهای تصفیه شده، قندهای طبیعی می خورند.

    خطرات و ملاحظات

    خرما ها علاوه به بقیه ارزش غذایی خود دارای مقدار زیادی قند هستند. افرادی که سعی در کنترل قند خون خود دارند، مانند کسانی که دیابت دارند، باید هنگام مصرف خرما حواسشان به مصرف مقدار قند باشد. خوردن خرما در حد متوسط بعید است که قند خون فرد را بیش از حد افزایش دهد، حتی اگر دیابت داشته باشد.

    طبق یک مطالعه، خرما یک ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین است که منجر به افزایش قابل توجه قند خون در افراد با دیابت یا بدون آن نمی شود.

    اگرچه محققان فقط یک نمونه کوچک داشتند، یافته های آنها نشان می دهد که خوردن خرما در حد متوسط نباید به طور چشمگیری بر قند خون فرد تاثیر بگذارد.

     

    نحوه خوردن خرما برای بدنسازی

    برای داشتن ارزش غذایی اضافی، خرما را به وعده غایی خود اضافه کنید. خرما را می توان تازه یا خشک خورد، دقیقاً مانند کشمش. بدنساز ها همچنین می توانند آنها را به انواع غذاهای شیرین یا شور اضافه کنند.

    چند نمونه از غذاهایی که خرما در آنها گنجانده شده است:

     

    خرما با مغز : افراد می توانند خرما را با مغز بادام، اسپند، پنیر خامه ای یا پسته برای یک میان وعده یا غذای فینگر پر کنند.

    سالادها : خرمای له شده، خرد شده یا کامل آن جایگزینی عالی برای سالاد است.

    عصرونه ها : مخلوط کردن خرما به اسموتی موز، شیرینی طبیعی و ارزش غذایی را اضافه می کند.

    خورش : خرما در خورشت های غذایی عالی است.

    گلوله های انرژی: مردم می توانند خرما را با مغزها، قره قاط، جو دوسر، پوسته نارگیل یا انواع مواد دیگر مخلوط کنند آن ها را گرد کرده و اصطلاحاً “گلوله های انرژی” بدون پخت درست کنند.

    فرد می تواند خرما تازه را در یک ظرف که محافظ نفوذ هوا است را داخل یخچال برای مدت طولانی و حتی بیشتر در فریزر ذخیره کند. اگر در یخچال نگهداری شود، خرما خشک شده حدود 1 سال در این ظرف و در صورت منجمد شدن سالها میتوان نگه داشت و از آن استفاده کرد.

    نکته

    فرد نباید خرما را در صورت بوی ترش، بسیار سفت یا قند متبلور در سطح خود بخورد. این علائم می تواند تاریخ خرابی را نشان دهد

    برچسب ها بدنسازی خرما

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *