×
×
جدیدترین‌‌ها

12 مدال افتخارآفرین برای ایرانیان

  • کد نوشته: 19205
  • شهریور 18, 1400
  • نخست نیوز – پدرام خسروشاهی – رقابت‌های پارالمپیک توکیو برای ایرانی ها یک پایان بسیار شیرین داشت. گرچه تعداد مدال‌های ورزشکاران ایرانی نسبت به دو دوره قبل تفاوتی نکرده اما آنها در این دوره توانستند مدال‌های خوش رنگ تری برای کشورشان کسب کنند. از دیگر اتفاقات مهم در این دوره کسب سه مدال طلا توسط […]

    12 مدال افتخارآفرین برای ایرانیان

    نخست نیوزپدرام خسروشاهی – رقابت‌های پارالمپیک توکیو برای ایرانی ها یک پایان بسیار شیرین داشت. گرچه تعداد مدال‌های ورزشکاران ایرانی نسبت به دو دوره قبل تفاوتی نکرده اما آنها در این دوره توانستند مدال‌های خوش رنگ تری برای کشورشان کسب کنند.
    از دیگر اتفاقات مهم در این دوره کسب سه مدال طلا توسط بانوان پارالمپیکی و هفتمین قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در این رقابت ها بود که می‌توان گفت تیم ملی والیبال نشسته ایران، پرافتخارترین و قدرتمندترین تیم جهان می‌باشد.
    درخشش نمایندگان اعزامی ایران در این دوره و کسب مدل های رنگارنگ دل بسیاری از هموطنان را شاد و تقدیر و تشکر مسوولان به خصوص مقام معظم رهبری را از عملکرد آنان به همراه داشت که بلافاصله پس از پایان رقابت های نمایندگان ایران معظم له پیامی در تقدیر از آنان صادر کرد.
    اما با همه افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول در رشته های مختلف و در رقابت های بزرگ داخلی و بین المللی، نگاه برخی مردم و مسوولان به معلولان درست نیست و آن طور که باید توجه مناسب و حمایت‌های لازم از آنان نمی‌شود و خود آنان هم از بابت این بی‌توجهی‌ها بسیار گله مند هستند.
    اگرچه حضور ورزشکاران پارالمپیکی همانند المپیکی ها مورد توجه مردم و تحت پوشش رسانه قرار نمی‌گیرند اما افتخار آفرینی و درخشش آنان بیش از ورزشکاران المپیکی است. کسب رتبه سیزدهم کاروان ایران در بین ۱۶۲ کاروان اعزامی در این رقابت ها، شاهد این مدعاست.
    معلولان را نباید فراموش کرد و نباید این افراد را به خاطر محدودیت هایی که دارند، از بسیاری از مسایل زندگی‌ محروم کرد. تجربه پاراالمپیک نشان داد که اگر بستری مهیا شود تا این عزیزان معلول بتوانند توانایی خود را به نمایش گذارند از هیچ کوشش و تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *