×
×
جدیدترین‌‌ها

عرضه غذای گرم در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در دزفول ممنوع می شود

  • کد نوشته: 1919
  • مهر 28, 1397
  • دزفول- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: به زودی استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای عرضه غذاهای گرم در سطح بازار شهرستان دزفول ممنوع می شود. داود سلمانپور در گفت و گو با گشت و گذار اظهار کرد: غذای گرم در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باعث آزاد شدن یون‌های موجود در […]

    عرضه غذای گرم در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در دزفول ممنوع می شود


    دزفول- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: به زودی استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای عرضه غذاهای گرم در سطح بازار شهرستان دزفول ممنوع می شود.

    داود سلمانپور در گفت و گو با گشت و گذار اظهار کرد: غذای گرم در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باعث آزاد شدن یون‌های موجود در دیواره این ظروف می شود و به شدت سرطان زا و خطرناک است.

    وی افزود: هماهنگی های اولیه برای ممنوعیت استفاده از این ظروف در فروشگاه های عرضه محصولات گرم در دستور کار این معاونت قرار دارد.

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تأکید بر اینکه کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در جامعه نیازمند کار فرهنگی است، افزود: اولین گام برای کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در جامعه فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی مردم از مضررات استفاده از این ظروف و جایگزینی ظروف گیاهی است که در این مرحله، اصحاب رسانه نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه دارند.

    سلمانپور عنوان کرد: در گام دوم، نصب پوستر در فروشگاه های توزیع غذاهای داغ از جمله لبنیاتی ها، حلیم پزی ها، آش فروشی ها و غیره در راستای تشویق شهروندان برای همراه داشتن ظروف فلزی از منزل است و در مراحل بعدی ممنوعیت استفاده از این ظروف به شورای سلامت شهرستان واگذار خواهد شد.

    سلمانپور یادآور شد: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول در شهرستان های دزفول، شوش و گتوند از یک سال پیش ممنوع شده و ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین شده است.

    معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول به رستوران ها و آشپزخانه های بیرون بر توصیه کرد به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف یونولیتی از ظروف یکبار مصرف گیاهی و آلومینیومی استفاده کنند.

    سلمانپور در پایان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در این اماکن به طور کامل ممنوع می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *