×
×
جدیدترین‌‌ها

دولت وعده‌های واقعی به مردم بدهد

  • کد نوشته: 18461
  • شهریور 10, 1400
  • نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان نباید فقط شعار بدهند بلکه نتایج آن وعده‌ها را باید مردم در عمل ببینند.
    دولت وعده‌های واقعی به مردم بدهد

    به گزارش نخست نیوز ، اسماعیل کوثری ، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری خطاب به اعضای هیئت دولت مبنی بر اینکه «برای وعده‌ها روز شمار معین کنید. یک کاری که می‌گویید این کار را خواهم کرد، تخمین بزنید که این چه مدتی طول خواهد کشید و روز شمار معین کنید و دانه دانه تعقیب کنید.»، اظهار داشت: این مسئله نشان دهنده دقت و حساسیت زمانی بسیار زیاد رهبر معظم انقلاب است.

    وی بیان کرد: مقام معظم رهبری خودشان هم به این مسئله بسیار حساس هستند و همواره زمان را غنیمت می‌شمارند. علت تاکید ایشان بر این مسئله در جلسه با اعضای دولت آن بود که دولتمردان نباید تصور کنند چهار سال زمان زیادی است بلکه باید از فرصت خدمت خود بسیار خوب استفاده کنند و برای وعده‌هایی که به مردم دادند، بازه زمانی مشخص کنند.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وعده بدون پشتوانه و فاقد مولفه‌های اجرایی چه آسیبی به دولت و فضای روانی جامعه می‌زند، تصریح کرد: مسئولان نباید وعده‌های توخالی و بدون پشتوانه به مردم دهند چرا که اگر این کار را انجام دهند، باعث ناامیدی مردم می‌شوند و دیگر آنان به وعده‌های مسئولان خود اعتماد نمی‌کنند.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وعده‌های مسئولان باید با واقعیت‌های جامعه سنخیت داشته باشد و از سوی دیگر آنان باید به مردم وعده‌ای دهند که توانایی محقق کردن آن را داشته باشند.

    کوثری تاکید کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید وعده‌هایی به مردم دهند که در عمل هم امکان تحقق آن وجود داشته باشد نه اینکه فقط حرف بزنند و مردم را امیدوار کنند اما در عمل هیچ اثری از تحقق وعده آنان وجود نداشته باشد.

    وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به اعضای هیئت دولت سیزدهم مبنی بر اینکه «اگر چنانچه شما اقتدار دولتی را در عمل نشان ندهید و حالت رهاشدگی در کشور مشاهده شود، قطعاً سیاست‌هایتان پیش نخواهد رفت»، گفت: برای پرهیز از رهاشدگی کشور، دولتمردان باید با برنامه و منسجم باشند و برنامه‌ها را هم باید به موقع اجرایی کنند.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتمردان نباید فقط شعار دهند بلکه نتایج آن وعده‌ها را باید مردم در عمل ببینند. در مجموعه دولت هر فردی نباید حرف خودش را بزند و نباید بین دولتمردان ناهماهنگی وجود داشته باشد.

    کوثری تاکید کرد: باید بین اعضای دولت انسجام وجود داشته باشد و دولتمردان باید یک تیم هماهنگ باشند. رئیس جمهور هم باید اعضای دولت را هدایت کند تا نتایج وعده‌های آنان در عمل هم دیده شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *