×
×
جدیدترین‌‌ها

محققان ابراز نگرانی کردند؛
آتش سوزی ها خطرات ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می دهد

  • کد نوشته: 17317
  • مرداد 27, 1400
  • به گفته محققان، دود آتش سوزی ها، فقط چشم ها را نمی سوزاند و تنها باعث تنگی نفس نمی شود، بلکه ممکن است به موج جاری موارد شدید کووید ۱۹ هم کمک کند.
    آتش سوزی ها خطرات ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می دهد

    به گزارش نخست نیوز  به نقل از مدیسن نت، براساس یک مطالعه جدید، داده‌های سه ایالت غربی آمریکا در معرض آتش سوزی‌های مکرر نشان می‌دهد که موارد شدید کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن با میزان آلودگی دود در هوا افزایش می‌یابد.

    «شیائودان ژو»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه تحقیقات سیستم‌های محیطی در ردلندز کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «افزایش آلودگی ذرات معلق تنها به میزان ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب در روز با افزایش متوسط ۱۲ درصدی موارد ابتلاء به کووید ۱۹ و افزایش ۸ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ همراه بود.»

    به عبارت دیگر، هزاران مورد ابتلاء به کووید ۱۹ و مرگ و میر کرونایی در ایالت‌های کالیفرنیا، اورگن و واشنگتن بین ماه‌های مارس تا دسامبر ۲۰۲۰ می‌تواند به دلیل آلودگی هوا ناشی از دود آتش سوزی باشد.

    به گفته محققان، ارتباط بین دود آتش سوزی و بیماری تنفسی مانند کووید ۱۹ منطقی است.

    از نظر بیولوژیکی این احتمال وجود دارد که ذرات معلق [PM] در آتش سوزی، که محرک ریه بوده و باعث التهاب می‌شوند، با بیماری کووید ۱۹ هم افزایی داشته و علائم را محتمل‌تر و شدیدتر کند.

    ژو گفت: «ما نشان می‌دهیم که دود آتش سوزی می‌تواند شرایط کووید ۱۹ را تشدید کند. مستقیم ترین اقدامی که می‌توانیم برای پایان دادن به این بیماری همه گیر انجام دهیم، واکسیناسیون تعداد بیشتر افراد تا حد امکان است.»

    کد خبر 5283770

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *