×
×
جدیدترین‌‌ها

محیط زیست موضوعی بین رشته‌ای است

  • کد نوشته: 1677
  • مهر 24, 1397
  • رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: همه ما باید درگیر مساله محیط زیست باشیم و جهاد دانشگاهی فرصت فعالیت‌های استانی و فرا دانشگاهی را در حوزه محیط زیست فراهم می‌کند. به گزارش گشت و گذار، رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه […]

    محیط زیست موضوعی بین رشته‌ای است


    رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: همه ما باید درگیر مساله محیط زیست باشیم و جهاد دانشگاهی فرصت فعالیت‌های استانی و فرا دانشگاهی را در حوزه محیط زیست فراهم می‌کند.

    به گزارش گشت و گذار، رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه محیط زیست یک مساله بین حوزه‌ای و بین‌رشته‌ای است، اظهار کرد: همه ما باید درگیر مساله محیط زیست باشیم و جهاد دانشگاهی فرصت فعالیت‌های استانی و فرا دانشگاهی را در حوزه محیط زیست فراهم می‌کند.

    مهدی کاظمی افزود: مهم‌ترین دلیلی که باعث ورود جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به حوزه محیط زیست شده است، اجرای مسئولیت اجتماعی است اما افزون بر این موضوع، محیط زیست یک مساله بین حوزه‌ای و بین رشته‌ای به حساب می‌آید و همه ما در هر رشته و حوزه‌ای باید درگیر آن باشیم و موضوع محیط زیست را به ساختار دانشگاه محدود نکنیم.

    وی ادامه داد: شاید قالب‌های موجود دانشگاهی اجازه فعالیت به گروه‌های مختلف محیط زیستی را در استان‌ها و شهرستان‌ها ندهد اما بزرگ‌ترین ظرفیت جهاد دانشگاهی این است که امکان فعالیت استانی و فرا دانشگاهی را در حوزه محیط زیست فراهم می‌کند و همچنین این مجموعه اجازه فعالیت با شرکت‌ها و بخش‌های مختلف کشور را دارد.

    رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: باشگاه دانشجویان جهاد با همکاری وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست شکل گرفته است و جهاد دانشگاهی برای رفع مسائل محیط زیستی و همچنین ترویج و آموزش محیط زیست در کنار همه گروه‌های دانشجویی قرار دارد.

    معاون مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان نیز در این مراسم اظهار کرد: ما در وزارت بهداشت این سیاست را دنبال می‌کنیم که در کنار تحصیل دانشجویان، امکان فعالیت‌های دانشجویی را فراهم و تقویت کنیم. تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی توسط دانشجویان در همین راستا است.

    مسعود آسیما تاکید کرد: وزارت بهداشت از ایده‌های خلاقانه و نو در این حوزه‌ها حمایت می‌کند.

    چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی در دانشگاه مازندران با حضور عیسی علیزاده (معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور)، محمد هادی عسگری(مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، ژیلا مهدی آقایی(مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست) ومهدی کاظمی(رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور) صبح امروز در دانشگاه مازندران آغاز به کار کرد.

    در این گردهمایی که با محورهای مدیریت پسماند و آب برگزار می شود، برنامه پاکسازی ساحل از سوی دانشجویان، برگزاری کارگاه‌هایی چون روش‌شناسی فعالیت در تشکل‌های دانشجویی، مدیریت پسماند، آب و اکوتوریسم در دستور کار قرار دارد.

    این گردهمایی طی دو روز از سوی سازمان دانشجویان و جهاد دانشگاهی مازندران به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *