×
×
جدیدترین‌‌ها

تاکید «گوترش» برنقش موثر جوانان در ایجاد جهانی بر پایه توسعه فراگیر

  • کد نوشته: 16714
  • مرداد 21, 1400
  • آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی جوانان، ۱۲ آگوست ۲۰۲۱ برابر با ۲۱ مرداد ماه جاری همگان را ترغیب کرد تا در جهانی که بر پایه توسعه فراگیر، منصفانه و پایدار می‌ سازیم نقش موثر جوانان را تضمین کنند.
    تاکید «گوترش» برنقش موثر جوانان در ایجاد جهانی بر پایه توسعه فراگیر

    به گزارش نخست نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد درتهران، گوترش در پایم خود تاکید کرده است: جوانان در خط مقدم مبارزه برای ساختن آینده ای بهتر برای همگان هستند.

    وی با بیان اینکه همه گیری کووید-۱۹ نیاز مبرم برای تحولات اساسی مورد نیاز آنان را برجسته کرده است، تصریح کرد: جوانان باید مشارکت حداکثری را در این تلاش داشته باشند.

    گوترش افزود: روز بین المللی جوانان امسال، راه حل های مطرح شده به وسیله مبتکرین جوان برای پاسخ به چالش های نظام غذایی را برجسته می کند. آنان به نابرابری های موجود در امنیت غذایی، آسیب تنوع زیستی، تهدیدهایی برای محیط زیستمان و موارد بیشتر می پردازند.

    دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام آورده است : پویایی، خلاقیت و تعهد واحد را در بسیاری از زمینه ها از برابری جنسیتی تا تحصیل  گرفته تا  شکوفایی مهارت ها، مشاهده می کنیم. اما جوانان به تنهایی توانایی انجام آن را ندارند. آنان به متحدینی نیاز دارند تا مطمئن شوند به کار گرفته همچنین به حساب آورده می شوند و درک می گردند و سازمان ملل متحد با هدایت از تدبیر گسترده تحت عنوان “راهبرد جوانان، جوانان ۲۰۳۰”، فعالیتش را با همراهی و برای جوانان سراسر جهان استحکام می بخشد.

    گوترش تاکید کرده است: اینجانب همه را ترغیب می کنم تا در جهانی که بر پایه توسعه فراگیر، منصفانه  و پایدار برای همگان می‌ سازیم نقش موثر جوانان را تضمین کنند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *