×
×
جدیدترین‌‌ها

ابراز نگرانی کمیساریای سازمان ملل متحد از تشدید درگیری ها در افغانستان

  • کد نوشته: 16460
  • مرداد 19, 1400
  • کمیساریا، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از تشدید درگیری ها در افغانستان و حضور پناهندگان در ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار دسترسی به امنیت شد.
    ابراز نگرانی کمیساریای سازمان ملل متحد از تشدید درگیری ها در افغانستان

    به گزارش نخست نیوز، کمیساریا، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از تشدید سریع درگیری ها در افغانستان که در هفته جاری رخ داد، عمیقا ابراز نگرانی می‌کند. در بحبوحه درگیری‌های شدت یافته در استان نیمروز در جنوب غرب افغانستان، حدود ۲۰۰ پناهنده افغانستانی طی آخرهفته گذشته مجبور به گریختن به جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

    در صورتی که تعداد بیشتری از غیرنظامیان قادر به گریختن از شرایط بسیار ناپایدار نباشند، این امکان وجود داشته تا گرفتار ‌شوند. تخمین زده می‌شود از ابتدای امسال حدود ۴۰۰ هزار افغانستانی در داخل کشور بیجا شده‌اند، تنها ٢۴۴ هزار هنر از ماه اردیبهشت.

    با توجه به بحران انسانی رو به وخاومت در افغانستان، کمیساریا از مقامات ایرانی درخواست می کند تا مرز میلک را باز نگه دارند. در غیر این صورت ممکن است جان هزاران تن به خطر بیفتد.

    کمیساریا با همکاری با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، کمک‌هایی فوری شامل آب و غذا برای افرادی که تازه رسیدهاند فراهم نموده است. کمیساریا و شرکای آن امروز برای ارزیابی هرچه بهتر نیازهای بشردوستانه در محل و افزایش میزان پاسخگویی در طی ماموریتی بین‌سازمانی که توسط دولت هدایت شد، به مناطق مرزی و محل‌های بالقوه برای اسکان پناهندگان همراه شدند.

    ما در کمیساریا به همراه دیگر فعالین حوزه اقدامات بشردوستانه، برای فراهم سازی کمک‌های فوری و حمایت از ترتیبات پذیرش از جمله در حوزه‌های سرپناه اضطراری، سرویس های بهداشتی و دیگر اقلام ضروری امدادرسانی برای همکاری ابراز آمادگی می‌کنیم. بسته‌های بهداشتی که شامل صابون و ماسک هستند نیز بین خانواده‌هایی که وارد می‌شوند توزیع ‌می‌شوند تا به آنها کمک کند تا در شرایط کنونی پاندمی بیماری کووید-۱۹ ایمن بمانند.

    دولت ایران که در حال حاضر حدود یک میلیون پناهنده دارای مدرک را میزبانی می‌کند، همواره از افغانستان‌هایی از درگیری‌های طولانی‌مدت و خشونت در طی چهل سال گذشته گریخته‌اند، استقبال کرده است، نمونه‌های مثال‌زدنی این رویکرد گنجاندن افغانستانی‌ها در نظام بهداشت و آموزش ملی کشور است. کمیساریا از دولت درخواست ادامه این سنت مهمان‌نوازی و حمایت نجات‌بخش را دارد.

    گرچه در سال جاری، بی‌جاشدگی بین‌المللی وسیعی از افغانستان مشاهده نشده است، هر موج بزرگی به وضوح نیازمند افزایش حمایت فوری و پایدار جامعه بین‌المللی از افغانستان و کشورهای همسایه آن در راستای تقسیم بار و مسئولیت است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *