×
×
جدیدترین‌‌ها

عرضه خدمات آموزشی به کودکان سلیقه‌ای است

  • کد نوشته: 15950
  • مرداد 14, 1400
  • رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: هم‌اکنون عرضه خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان در کشور به صورت سلیقه‌ای است و ارائه صحیح این خدمات به مدیریتی یکپارچه نیاز دارد.
    عرضه خدمات آموزشی به کودکان سلیقه‌ای است

    به گزارش نخست نیوز به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا حاجیان‌زاده روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با حضور وزیر آموزش و پرورش افزود: ماموریت این سازمان، سیاست‌گذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.
    وی اظهار داشت:وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار سازد.

    حاجیان زاده افزود: این سازمان به هیچ وجه بنا ندارد، تصدی ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان را به صورت یکجا به عهده بگیرد، زیرا مأموریت آن، سیاست‌گذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزشهای انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.

    رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، وضیعت کنونی ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان در واحدهای مختلف را جزیره‌ای توصیف کرد و گفت: در کشور ما کارها و فعالیت‌های فرهنگی فراوانی توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای کودکان انجام می‌شود، اما این خدمات به صورت پراکنده بوده و یک هدف مشترک را دنبال نمی‌کرد.
    حاجیان‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر نهادهای صداوسیما، مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مهدهای قرآنی، مراکز ورزشی و تفریحی، خانه‌های کودک، پارک‌ها و شهربازی‌ها به عنوان مهم‌ترین مراکز ارائه دهنده خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان به شمار می‌روند که هر کدام بر اساس اقتضاهای اجتماعی و دانش و تجربه خود به ایفای نقش می‌پردازند.
    رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گفت: درحال حاضر محتوای فرهنگی و آموزشی برای کودکان در بسترهایی نظیر، انواع اسباب بازی، کتاب های کودک، پویانمایی‌ها، اپلیکشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای ارائه می‌شود که جنبه‌های درآمدزایی هم در بخش‌هایی از این فعالیت ها مؤثر است.
    وی تصریح کرد: از جمله عوامل مؤثر در ارائه برخی خدمات و محصولات فرهنگی متفاوت و بعضاً نامناسب در برخی از واحدهای تعلیم و تربیت کودکان، نگاه صرفاً مادی و اقتصادی به موضوع آموزش و پرورش کودکان است و این مسئله لزوم برقرای یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند بین عوام مختلف در این حوزه را گوشزد می‌کند.
    این سازمان تازه تأسیس در وزارت آموزش و پرورش، حدود50 هزار مهدکودک و پیش دبستانی را در سراسر کشور تحت پوشش قرار خواهد داد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *