×
×
جدیدترین‌‌ها

رشد ۴۰ درصدی تولید ماشین لباس‌شویی در بهار ۱۴۰۰

  • کد نوشته: 15467
  • مرداد 10, 1400
  • بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین لباس‌شویی توسط شرکت‌های داخلی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه و رشد ۴۰ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.
    رشد ۴۰ درصدی تولید ماشین لباس‌شویی در بهار ۱۴۰۰

    به گزارش نخست نیوز، در بهار سال ۹۹ کارخانجات داخلی موفق به تولید ۲۱۲ هزار دستگاه ماشین لباس‌شویی شده بودند.

    برپایه این آمارها، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی سه ماهه نخست امسال را با تولید ۴۸۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر به پایان بردند. آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تولید ۳۷۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه) رشد ۲۹.۱ درصدی نشان می‌دهد.

    همچنین تا پایان خرداد ماه کارخانجات داخلی با ثبت رشد ۱۹.۹ درصدی در تولید تلویزیون، ۲۶۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه از این محصول تولید کردند. این در حالی است که آمار بهار ۹۹ تلویزیون‌سازان ۲۴۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه بود.

    در این زمینه و رشد تولید حاصل شده، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: ارتقای داخلی‌سازی و همچنین موانع کمتری که واحدها و تولیدکنندگان در سال جاری با آن مواجه بودند، عوامل اصلی بود که این رشد را رقم زد.

    «عباس هاشمی»‌ بیان‌داشت: امروز انجمن صنایع لوازم‌خانگی توانسته ضمن ارتقای مباحث کارشناسی و فنی در بدنه خود، جایگاه خود را به عنوان یک بخش کارشناسی در ارائه مشاوره به مسوولان پیدا کند و همین مساله سبب شده تا بهبود نسبی در فضای کسب‌وکار نسبت به گذشته شاهد باشیم.

    وی خاطرنشان‌کرد: امروز حضور جدی مسوولان امر از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت، گمرک، بانک مرکزی و غیره را در پیگیری مباحث تولید و صادرات شاهدیم و حتی بسیاری مشکلات در جریان جلسات آنلاین با مسوولان دستگاه‌ها برطرف می‌شود.

    این مقام صنفی در عین حال به مشکلات گمرکی و ترخیص لوازم، قطعات و تجهیزات و همچنین تامین ارز به عنوان دو مساله‌ای اشاره کرد که همچنان تولید را می‌آزارد، اما نسبت به سال‌های گذشته با وضعیت بهتری مواجه است و مشکلات کاهش یافته است.

    وی افزود:‌ اجازه یافتن واحدها به استفاده از ارز نیمایی، ارز متقاضی یا ارز حاصل از صادرات خود شرکت‌ها، سبب شده تا تولیدکنندگان بتوانند تمرکز بهتری بر مساله تولید داشته باشند که نتیجه آن رشد تولید بوده است.

    پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *