×
×
جدیدترین‌‌ها

والیبال ایران مقابل ایتالیا هم باخت

  • کد نوشته: 15275
  • مرداد 8, 1400
  • تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در المپیک توکیو مقابل ایتالیا باخت تا سرنوشت صعود به روز پایانی کشیده شود.
    والیبال ایران مقابل ایتالیا هم باخت

    به گزارش نخست نیوز، تیم ملی والیبال ایران امروز (جمعه) در چهارمین بازی خود در المپیک توکیو به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه سه بر یک باخت. ست‌های اول، دوم و چهارم این بازی با امتیازات ۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ایتالیا رقم خورد و ایران در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید.

    با این نتیجه ایران با ۲ برد و ۵ امتیاز به رده پنجم جدول رده‌بندی صعود کرد. با این نتیجه ایران برای صعود به مرحله بعد، باید در مسابقه روز پایانی مقابل ژاپن به پیروزی برسد.

    ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و مهدی مرندی روانه میدان کرد.

    ست اول (ایران ۲۸ – ایتالیا ۳۰)

    این ست بسیار پایاپای بود اما ایتالیا در حمله و دفاع روی تور عملکرد بهتری داشت. عثمانی خوانتورنا دریافت‌کننده ایتالیا در این ست از هشت حمله خود هفت امتیاز کسب کرد و نمایش درخشانی داشت. تیم ایران در توپ‌گیری مشکلاتی داشت و به همین دلیل در اواخر هنگام زدن سرویس در تیم ایران، آرمان صالحی به جای مرندی وارد زمین می‌شد.

     

    ست دوم (ایران ۲۱ – ایتالیا ۲۵)

    از آغاز ست دوم همچنان صالحی هنگام توپ‌گیری و مرندی هنگام دریافت لیبروی تیم ایران بودند. در این ست ایتالیا خیلی زود برتری امتیازی خود را ایجاد کرد تا آلکنو در امتیاز ۱۱ بر ۷ وقت استراحت بگیرد اما نتوانست تغییری در روند بازی به وجود بیاورد. در امتیاز ۱۸ بر ۱۳ مرتضی شریفی به جای میثم صالحی وارد زمین شد تا شرایط دریافت در تیم ایران بهتر شود. در اواخر ست هم جواد کریمی و صابر کاظمی به جای معروف و غفور وارد زمین شدند اما فرصت چندانی برای تغییر باقی نمانده بود. ایتالیا با تکیه بر نمایش خوبی که در توپ‌گیری داشت، به‌سختی به ایران امتیاز می‌داد و در نهایت هم پیروز شد.

    ست سوم (ایران ۲۵ – ایتالیا ۲۱)

    در آغاز این ست روحیه بازیکنان ایران پایین بود و چند اشتباه فردی باعث شد ایتالیا تا امتیاز ۷ بر ۳ هم پیش بیفتد. آلکنو برای تغییر جریان بازی ابتدا کریمی را به جای معروف وارد زمین کرد و سپس کاظمی را به جای غفور به میدان فرستاد. عملکرد درخشان کاظمی در زدن پنج سرویس پیاپی، باعث شد ایران حتی در امتیاز ۹ بر ۸ هم پیش بیفتد. در نهایت شاگردان آلکنو با تکیه بر درخشش در حمله، دفاع روی تور و سرویس، در این ست پیروز شدند تا همچنان کار ادامه داشته باشد.

    ست چهارم (ایران ۲۱ – ایتالیا ۲۵)

    کاظمی و کریمی پس از درخشش در ست سوم، از آغاز ست چهارم هم در ترکیب ایران قرار گرفتند. فشار روانی بالایی که روی تیم وارد شد تعداد اشتباهات بازیکنان را بالا برد. جیانلورنزو بلنجینی هم باچند تغییر در ترکیب تیمش، نقاط ضعف ایتالیا را برطرف کرد و این تیم با عملکرد خوب در حمله و سرویس به برتری رسید.

    مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

    ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه یک به میدان می‌روند و برزیل، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، تونس و آرژانتین در دوم گروه قرار دارند.

    نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی المپیک توکیو به وقت تهران

    ایران ۳ – لهستان ۲ (۱۸-۲۵/ ۲۵-۲۲/ ۲۵-۲۲/ ۲۲-۲۵/ ۲۳-۲۱)

    ایران ۳ – ونزوئلا صفر (۲۵-۱۷/ ۲۵-۲۰/ ۲۵-۱۸)

    ایران صفر – کانادا ۳ (۱۶-۲۵/ ۲۰-۲۵/ ۲۲-۲۵)

    ایران – ایتالیا (۲۸-۳۰/ ۲۱-۲۵/ ۲۵-۲۱/ ۲۱-۲۵)

    یکشنبه ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران – ژاپن

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *