×
×
جدیدترین‌‌ها

تولید دو میلیون صافی دیالیز/تامین ۵۰درصد نیاز بیماران

  • کد نوشته: 1523
  • مهر 22, 1397
  • رئیس جمعیت هلال احمر از تولید نیمی از نیاز بیماران دیالیزی به صافی دیالیز در سازمان تدارکات پزشکی خبر داد و گفت: سالانه حدود ۲میلیون صافی دیالیز در شرکت تجهیزات پزشکی هلال تولید می شود. به گزارش گشت و گذار، علی اصغر پیوندی عصر شنبه در حاشیه بازدید از شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، با […]

    تولید دو میلیون صافی دیالیز/تامین ۵۰درصد نیاز بیماران


    رئیس جمعیت هلال احمر از تولید نیمی از نیاز بیماران دیالیزی به صافی دیالیز در سازمان تدارکات پزشکی خبر داد و گفت: سالانه حدود ۲میلیون صافی دیالیز در شرکت تجهیزات پزشکی هلال تولید می شود.

    به گزارش گشت و گذار، علی اصغر پیوندی عصر شنبه در حاشیه بازدید از شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، با اشاره به سابقه ۹۵ ساله جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران جزو جمعیت های ملی قدرتمند در منطقه و در جهان است.

    وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی از مردم و برای مردم است، افزود: این جمعیت تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم به کار می گیرد.

    پیوندی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در جهت تامین سلامت مردم و همچنین کمک به آسیب دیدگان در حوادث، تمام تلاش خود را به کار بسته است و در زمینه ارتقاء سلامت نیز نقش تعیین کننده ای در کشور دارد.

    وی به وجود بیماران دیالیزی در کشور اشاره کرد و یاداور شد: به طور متوسط حدود ۵ تا ۵.۵ میلیون صافی دیالیز در کشور نیاز است که حدود دو میلیون از این تعداد توسط شرکت تدارکات پزشکی هلال احمر تامین می شود.ما در هلال احمر به فکر سودآوری نیستیم بلکه تنها حل مشکلات مردم در اولویت کاری ما قرار دارد.

    به گفته پیوندی، بیماران دیالیزی در ۵۴۰ مرکز می‌توانند نسبت به استفاده از این خدمات اقدام کنند.

    رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه می توان با راه اندازی خط تولید هالوفایبر در شرکت تجهیزات پزشکی زمان و هزینه بیماران دیالیزی را کاهش داد، گفت: ۸۰ درصد از مواد اولیه تولید هالوفایبر در کشور وجود دارد و می‌توان با تولید آن در داخل کشور از خروج ارز جلوگیری کرد و هزینه های بیماران را نیز کاهش داد.

    وی درباره تاثیر این موضوع بر مدت زمان کاهش زمان دیالیز در بیماران افزود: با تولید هالوفایبر ها در داخل کشور، علاوه بر امکان کاهش عارضه بعد از دیالیز مدت زمان انجام دیالیز نیز تقریبا به نصف کاهش پیدا می کند. با این حال راه اندازی خط تولید هالوفایبر در سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر نیازمند تسهیلات و منابع است که امیدواریم با همیاری بخش های مختلف دولتی و خصوصی بتوانیم موانع را از پیش روی برداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *