×
×
جدیدترین‌‌ها

کانادا نوار پیروزی‌های والیبال ایران را پاره کرد

  • کد نوشته: 15132
  • مرداد 6, 1400
  • تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل کانادا شکست خورد.
    کانادا نوار پیروزی‌های والیبال ایران را پاره کرد

    به گزارش نخست نیوز، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در المپیک توکیو از ساعت ۴:۳۰ صبح امروز (چهارشنبه) به مصاف کانادا رفت و در سه ست پیاپی با امتیازات ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ باخت.

    ولادیمر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی و مهدی مرندی روانه میدان کرد.

    ایران با وجود این باخت، با ۲ برد و ۵ امتیاز در رده دوم گروه اول مسابقات قرار دارد ولی حالا کار صعود تیم ملی به مرحله حذفی مسابقات بسیار دشوار شده است.

    کانادا نوار پیروزی‌های والیبال ایران را پاره کرد

    ست اول (ایران ۱۶ – کانادا ۲۵)

    کانادا بازی را بهتر شروع کرد و چهار امتیاز ابتدایی مسابقه را از آن خود کرد. این تیم به تدریج فاصله را بیشتر کرد تا ۶ امتیاز رساند. آلکنو مجبور شد در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ وقت استراحت درخواست کند و در امتیاز ۱۵ بر ۱۰ هم جواد کریمی و صابر کاظمی را به جای غفور و معروف به میدان بفرستد تا روند بازی را تغییر دهد. اما کانادا در حمله کم‌اشتباه و در توپ‌گیری عالی بود و بر بازی تسلط داشت. هرچه پیش می‌رفتیم تعداد اشتباهات بازیکنان ایران هم بیشتر می‌شد. از ۲۵ امتیاز کانادا در ست اول، هشت امتیاز با اشتباهات بازیکنان ایران به دست آمد. کانادا همچون ۲ بازی قبلی خود، در ست اول پیروز شد.

    کانادا نوار پیروزی‌های والیبال ایران را پاره کرد

    ست دوم (ایران ۲۰ – کانادا ۲۵)

    کانادا در توپ‌گیری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و خیلی سخت امتیاز می‌داد. تعداد اشتباهات بازیکنان ایران هم مثل ست اول، در اواخر ست بیشتر شد. با اینکه در بیشتر زمان این ست فاصله امتیازی بیش از ۲ نمی‌شد، ناگهان کانادا در امتیاز ۲۱ بر ۱۷ پیش افتاد تا آلکنو وقت استراحت بگیرد. اما کانادا با حملات کم‌اشتباه و نمایش خوب در دفاع روی تور برتری خود را حفظ کرد و دوباره پیروز شد.

    کانادا نوار پیروزی‌های والیبال ایران را پاره کرد

    ست سوم (ایران ۲۲ – کانادا ۲۵)

    بازیکنان ایران در این ست روحیه پایینی داشتند و همچنان پراشتباه بودند. در مقابل کانادا در توپ‌گیری و حمله عملکرد بسیار خوبی داشت و با شناخت خوبی که از تیم ایران داشت، حملات ایران را سد می‌کرد. به این ترتیب کانادا به نخستین برد خود در این دوره از المپیک دست یافت.

    کانادا نوار پیروزی‌های والیبال ایران را پاره کرد

    مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

    ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه یک به میدان می‌روند و برزیل، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، تونس و آرژانتین در دوم گروه قرار دارند.

    نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی المپیک توکیو به وقت تهران

    ایران ۳ – لهستان ۲ (۱۸-۲۵/ ۲۵-۲۲/ ۲۵-۲۲/ ۲۲-۲۵/ ۲۳-۲۱)

    ایران ۳ – ونزوئلا صفر (۲۵-۱۷/ ۲۵-۲۰/ ۲۵-۱۸)

    ایران صفر – کانادا ۳ (۱۶-۲۵/ ۲۰-۲۵/ ۲۲-۲۵)

    جمعه ۸ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران – ایتالیا

    یکشنبه ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران – ژاپن

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *