×
×
جدیدترین‌‌ها

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی:
تعداد شاغلان استان نسبت به بهار سال گذشته حدود ۸۳ هزار نفر کمتر شده است

  • کد نوشته: 14944
  • مرداد 5, 1400
  • علی ارباب| نخست نیوز رضا جمشیدی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: تا پایان سال گذشته ضریب جینی نقاط روستایی کشور نیز ۳۶ صدم درصد و ضریب جینی خراسان رضوی ۳۳ صدم درصد بود که نشان می دهد برابری توزیع درآمد در این استان بهتر از میانگین کشوری است. وی بیان کرد: برابری لزوما […]

    تعداد شاغلان استان نسبت به بهار سال گذشته حدود ۸۳ هزار نفر کمتر شده است

    علی ارباب| نخست نیوز

    رضا جمشیدی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: تا پایان سال گذشته ضریب جینی نقاط روستایی کشور نیز ۳۶ صدم درصد و ضریب جینی خراسان رضوی ۳۳ صدم درصد بود که نشان می دهد برابری توزیع درآمد در این استان بهتر از میانگین کشوری است.

    وی بیان کرد: برابری لزوما به معنای عدالت نیست، ضمن اینکه ضریب جینی نقاط روستایی و شهری در کشور افزایش یافته و به تبع آن در خراسان رضوی نیز رشد داشته است، لذا تلاش شده وضعیت ضریب جینی استان نسبت به کشور بدتر نشود.

    وی اضافه کرد: نسبت سهم ۲۰ درصد درآمد ثروتمند به ۲۰ درصد درآمد فقیر در خراسان رضوی نیز ۵.۵ است که این نسبت در کشور ۷.۱ است.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۸۵۸ هزار نفر در استان شاغل هستند و با اینکه نرخ اشتغال استان در بهار امسال افزایش و به تبع آن نرخ بیکاری کاهش یافته است اما تعداد شاغلان استان نسبت به بهار سال گذشته حدود ۸۳ هزار نفر کمتر شده است.

    جمشیدی با اشاره به کاهش نرخ مشارکت اقتصادی و افزایش جمعیت استان در بهار امسال افزود: از ۷۳ هزار نفری که از جمعیت فعال کشور کاسته شده، ۷۳ هزار نفر افراد شاغلی بودند که بیکار شدند و ۱۰ هزار نفر نیز بیکارانی بودند که دیگر دنبال کار نیستند.رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: امسال هشت هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان درآمد برای استان پیش بینی شده که نسبت به عدد پیش بینی شده سال گذشته ۵۲ درصد افزایش دارد.

    جمشیدی اظهار داشت: اعتبارات سال گذشته خراسان رضوی هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان بود اما این اعتبارات در سال جاری به عدد ۲ هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان رسید که معادل ۱۲۰.۵ درصد رشد داشته است.

    وی اضافه کرد: سهم خراسان رضوی از کل منابع اعتباری کشور در سال گذشته ۴.۹ درصد بود که امسال هم این سهم تغییری نداشته است.

    جمشیدی بیان کرد: امسال اعتبارات هزینه ای خراسان رضوی هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان، با ۶۲ درصد رشد و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان، با ۱۵۳ درصد رشد است.

    وی اعتبارات تملک دارایی‌‎های سرمایه ای خراسان رضوی در سال جاری را شامل ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۴۴۰ میلیارد تومان از محل سه درصد درآمدهای نفت و گاز، ۱۰۸ میلیارد تومان از محل ۲۷ صدم درصد درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده، ۳۲ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای جرایم رانندگی، ۳۴۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات راه های روستایی، ۹۸ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات بخش آب روستایی و ۲۲۷ میلیارد تومان نیز مربوط به اعتبارات برخی بخشهای دیگر ذکر کرد.

    وی اظهار داشت: سهم خراسان رضوی از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور نیز امسال ۶۶۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش یافته است.

    جمشیدی بیان کرد: در قانون بودجه امسال ۱۰۳ طرح ملی با اعتبار هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان به خراسان رضوی اختصاص یافته که از این میزان ۳۱ طرح با اعتبار ۲۳۱ میلیارد تومان مربوط به طرحهای ملی – استانی شده است.

    وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات عمرانی خراسان رضوی در سال گذشته هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۷۷۱ میلیارد تومان، معادل ۵۳.۵ درصد تخصیص یافت که از این عدد ۳۳۴ میلیارد تومان نقدی و ۴۳۷ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی بود.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: پارسال پرونده تبدیل وضعیت هزار و ۱۰۴ نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی استان توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفت و همه آنها از قراردادی به پیمانی، یا از پیمانی به رسمی و یا مواردی از این قبیل تبدیل وضعیت شدند.

    جمشیدی اظهار داشت: کل شاغلان در ۸۵ دستگاه اجرایی خراسان رضوی ۱۴۶ هزار و ۵۱۶ نفر است که از این تعداد ۵۱ درصد را آقایان و ۴۹ درصد را بانوان تشکیل می دهند، از این تعداد ۸۰ درصد پیمانی و رسمی و ۲۰ درصد انواع قراردادها هستند؛ ۲۲ درصد از کارکنان دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری و ۷۸ درصد دارای کارشناسی و مدارک پایین تر هستند.

    وی بیان کرد: پارسال از محل برگزاری آزمون استخدامی ۲ هزار و ۶۹۳ نفر جذب دستگاه های اجرایی خراسان رضوی شدند که مصاحبه های آنها در حال انجام است، ۱۲ تیرماه امسال نیز یک آزمون استخدامی ویژه ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان برگزار شد که حدود ۷۵۷ نفر در مشهد، ۱۶۳ نفر در نیشابور، ۷۸ نفر در سبزوار، ۱۵۹ نفر در زاوه و ۴۵ نفر در قوچان در این آزمون شرکت کردند.

    وی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۹ هنوز نهایی نشده و در مرحله بررسی است و تلاش می شود نتیجه این ارزیابی در جشنواره شهید رجایی شهریور ماه امسال اعلام شود.

    منبع: نخست نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *